اعتراض خیبر به داوری بازی با ویستاتوربین و درخواست از کمیته داوران برای دیدار با مس کرمان

اعتراض خیبر به داوری بازی با ویستاتوربین و درخواست از کمیته داوران برای دیدار با مس کرمان

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه خیبر با صدور بیانیه‌ای به داوری دیدار با ویستاتوربین اعتراض کرد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه خیبر خرم‌آباد در اعتراض به داوری‌ بازی‌ اخیر این تیم مقابل ویستاتوربین در رقابت‌های لیگ دسته اول بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

"خیبر خرم آباد نماینده شایسته فوتبال لرستان در لیگ دسته اول دسته اول فوتبال ایران، جام آزادگان در ادامه روند پیروزی های متوالی اش در ورزشگاه تختی خرم آباد برابر تیم ویستاتوربین به برتری سه بریک رسید تا با یک پله صعود به رده دوم جدول رده بندی این رقابت ها در پایان هفته پانزدهم صعود کند.

خیبر در راه صعود به لیگ برتر باید با تیم های متمول و صنعتی رقابت کند و در این بین حواشی و مسائل بیرون زمین و داوری ها بر لیگ بیش از پیش سایه افکنده است. روز گذشتهدر شرایطی که این تیم بازی در در بازی خانگی، بر توپ و میدان مسلط بود، با اخراج جواد عباسی بازیکن کلیدی‌اش  در دقیقه 65 توسط علی بای داور مسابقه می رفت که روند بازی تغییر کند اما استراتژی درست کادر فنی تیم و بازی چشم نواز بازیکنان خیبر، علیرغم ده نفره شدن مانع از تغییر آهنگ بازی شده و خیبر حتی با ده نفره شدن گل سوم را نیز به ثمر رساند.

اخراج این هافبک شاخص و کلیدی خیبر و چهار اخطاره کردن مرتضی غلامعلی تبار، میلاد غریبی و کارت زرد به عبدالله ویسی، سرمربی خیبر آن هم در حالی که بازی در اختیار این تیم بود از سوی داوری که 13 تیرماه 1400 در جریان بازی هفته سی و دوم فصل گذشته لیگ دسته اول بین خیبر خرم آباد و مس کرمان نیز شاهکار داوری اش منجر به به ثمر رسیدن گل آفسایدی برای مس کرمان و همچنین اخراج امیر حسین غلامی بازیکن خیبر و زمین گیر کردن این تیم شده بود، شاید بخشی از سناریویی باشد که  در چینش داوری ها شائبه هایی را ایجاد کرده است . 

به زعم کارشناسان داوری خیبر در بسیاری از بازی‌ها از داوری ها متضرر شده است و ظاهرا قرار نیست متناسب با حساسیت و اهمیت بازی ها که هر یک از آنها حکم یک فینال را برای تیم های مدعی دارد، نظارت بر داوری ها در دایره توجه قرار گیرد و هر هفته باید آه از نهاد تیم های متضرر از داوری ها بلند شود . 

خیبر باید هفته آینده در کرمان میهمان مس این شهر باشد. محروم کردن عباسی، غلامعلی تبار و میلاد غریبی، ‌سه بازیکن خیبر با کارت های علی بای بخشی از توان تیم را قبل از حضور در کرمان گرفت. حالا در هفته آخر نیم فصل باید در یک بازی حساس و شش امتیازی دو تیم مدعی صعود به لیگ برتر رودروی هم قرار گیرند و حساسیت ها و اهمیت این مسابقه به گونه ای است که بیش از هر موضوع دیگری می تواند بازی مهم را تحت شعاع قرار دهد. به همین دلیل ایجاب می کند کمیته داوران فدراسیون فوتبال در چینش داوری ها به گونه ای عمل نکند که چینش ها شائبه دار تلقی شود."

6641