نظر حشمت مهاجرانی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

نظر حشمت مهاجرانی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- یک پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد زنگ خطر برای تیم ملی به صدا در آمده است و باید هدف این تیم در جام جهانی مشخص شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، حشمت مهاجرانی درباره پیروزی ایران مقابل عراق و صعود به جام جهانی اظهار کرد: برای این بازی، بازیکنان ما حتی یک جلسه تمرین کامل را کنار هم برگزار نکرده بودند و این صعود مدیون غیرت، تعصب و انگیزه بازیکنان، مربیان، تماشاگران و حتی روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه است. این نشان می‌دهد که در مواقع حساس غیرت و تعصب بازیکنان ما می‌تواند نتیجه بازی را عوض کند.
او ادامه داد: بازیکنانی داریم که تجربه میادین بین المللی دارند و این می‌تواند نقش بزرگی را در فوتبال ما ایفا کند. این صعود افتخار بزرگی است اما یک نکته را باید اشاره کنم که در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ قبل از بازی با کویت هم صعودمان را قطعی کرده بودیم و آن بازی برای ما تشریفاتی بود. اکنون هم این شکل صعود بسیار از نظر روحی و روانی برای ما بسیار تاثیرگذار است. این صعود را باید به همه تبریک بگوییم و امیدوارم میل و خواسته همه که صعود از مرحله گروهی جام جهانی است محقق شود.

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: تیم‌ملی ایران برای این بازی تمرینی نداشت و می‌توانیم بگوییم همه عوامل برای این صعود تاثیرگذار است. اعتقاد دارم زنگ خطر از همین امروز برای ما زده شده و باید برنامه‌ریزی کنیم و دل‌مان را به این موفقیت خوش نکنیم. فوتبال ما قوی‌ترین تیم آسیا است و هیچ موقع چنین بازیکنان بین المللی نداشتیم. پس باید برای برنامه‌های آینده‌مان برویم و کار کنیم و هدف‌مان را مشخص کنیم.

او اضافه کرد: مهم است بدانیم برای صعود به دور دوم می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم؟ یا این‌که هدفی برای این رقابت‌ها داریم یا خیر. باید ببینیم چه چیزهایی را نیاز داریم و همه این‌ها به سرمربی بستگی دارد. این‌که سرمربی تیم ملی چه چیزهایی را از ما می‌خواهد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتش چیست.

6641