رئیس کمیته پزشکی بازی‌های المپیک: همه چیز در المپیک زمستانی در سطح عالی است

رئیس کمیته پزشکی بازی‌های المپیک: همه چیز در المپیک زمستانی در سطح عالی است

پایگاه خبری فوتبالی- برایان مک‌کلاسکی، رئیس کمیته پزشکی بازی‌های المپیک از استانداردهای سیستم تست کرونا که در چین پیش از المپیک پکن اعمال شد، ابراز رضایت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری تاس، مقامات پکن اقدامات امنیتی چند مرحله‌ای را برای ورزشکاران، هیات‌ها و خبرنگارانی که از خارج از چین برای بازی‌های المپیک وارد این کشور می‌شوند لحاظ کرده است. با این حال میهمانان خارجی همچنان با تعدادی از مشکلات روبه‌رو هستند.
حتی در پرواز، خدمه پرواز دمای همه مسافران را دوبار بررسی کرده و نتایج را در فرم مخصوص وارد می‌کنند و به همراه سایر مدارک در بدو ورود به مقامات بهداشتی چین تحویل می‌دهند. اولین چیزی که هر کسی که به بازی‌ها می‌آید هنگام پیاده‌شدن از هواپیما می‌بیند، گروهی از کارکنان بهداشتی است. 

کارشناسان از استانداردهای سیستم تست کرونا که در چین پیش از المپیک پکن اعمال شد، ابراز رضایت کردند. این را برایان مک‌کلاسکی، رئیس کمیته پزشکی بازی‌های المپیک به خبرنگاران گفت. بر اساس آخرین اطلاعات، مقامات چینی ۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در میان افرادی که به بازی‌های المپیک وارد شده‌اند شناسایی کرده‌اند.

مک‌کلاسکی گفت: هیئت کارشناسان از استانداردهای سیستم آزمایشی که در چین اعمال می‌شود، رضایت دارند.

هوانگ چون، معاون کمیته سازماندهی المپیک پکن برای کنترل همه‌گیری، احتمال دستکاری در تست‌های کووید را رد کرد. او گفت: ما هرگز این کار را انجام نمی‌دهیم. "آزمایش PCR که ما استفاده می‌کنیم مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است. 

همچنین  توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)  وارد پکن شده است، جایی که بازی‌های المپیک زمستانی در آن برگزار می‌شود. باخ پیش از شروع برنامه رسمی خود در ۲۵ ژانویه، قرنطینه سه روزه را پشت سر گذاشت. 

کمیته داخلی سازماندهی المپیک زمستانی پکن اعلام کرد: به منظور حفاظت از سلامت و ایمنی پرسنل و تماشاگران مرتبط با المپیک، تصمیم گرفته شد که طرح اولیه برای فروش بلیت به مردم تعدیل شود و (در عوض) تماشاگران برای تماشای بازی‌ها در محل سازماندهی شوند. 

بازی‌های المپیک زمستانی از ۴ تا ۲۰ فوریه در پکن برگزار می‌شود.

6641