"صفی" چقدر نگاه‌ها را به تنیس عوض می‌کند؟

"صفی" چقدر نگاه‌ها را به تنیس عوض می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون تنیس گفت: حضوردختر تنیس‌باز ایرانی در گرند اسلم استرالیا قطعا در تغییر نگاه‌ها به این رشته در ایران تاثیر دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، داود عزیزی، رییس فدراسیون تنیس درباره‌ اینکه حضور مشکات الزهرا صفی در گرند اسلم استرالیا چقدر کمک می کند تا تنیس ایران مورد توجه قرار بگیرد؟ بیان کرد: قطعا بی‌تاثیر نیست اما باید دید در آینده به چه صورت می شود. به هر حال مسئولان رده بالا به تنیس حساس‌تر می شوند. کمیته ملی المپیک در تامین بخشی از هزینه ها به ما کمک کرد و اطلاع دارم که وزیر هم پیگیر مسابقات بوده و صحبت هایی با چند کارشناس داشته است.
او در مورد حمایت از صفی بیان کرد: اگر می خواهیم چند مشکات الزهرا صفی یا کسرا رحمانی داشته باشیم باید بازیکنان را به مسابقات اعزام کنیم. بودجه تنیس با کمک مجلس به ۵ میلیارد تومان در سال رسیده که واقعا پولی نیست. این رشته حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پول نیاز دارد. ورزش تنیس درست است که انفرای است اما خانواده‌ها تا حدی می توانند کمک کنند.

عزیزی افزود: ما برای برگزاری سه هفته فیوچرز باید حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه کنیم و این در شرایطی است که بخش خصوصی رغبت نمی‌کند ورود کند. البته با بخش خصوصی خیلی مذاکره داشته ایم و خود فدراسیون هم توان ندارد چنین مسابقاتی را برگزار کند. فدراسیون حتی زمین تمرین برای تیم ملی ندارد و وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز باید کمک کنند تا بخشی از زمین ها به فدراسیون برگردد.

6641