نگاهی به نتایج ۶ وزن کشتی آزاد جام یاریگین

نگاهی به نتایج ۶ وزن کشتی آزاد جام یاریگین

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روسیه در حالی امروز (شنبه) روز سوم خودش را پشت سرخواهد گذاشت که برخی چهره‌های باتجربه و همچنین جوان در غیاب قهرمانان جهان و المپیک فرصت خودنمایی پیدا کردند. 

به گزارش فوتبالی، روز گذشته (جمعه) و در دومین روز از مسابقات جام ایوان یاریگین مسابقات وزنهای ۶۵، ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، گاجی مراد رشیداف دارنده مدال المپیک و قهرمان جهان و ژاگیر شاخیف قهرمان جهان و اروپا به دلیل بیماری در کراسنویارسک محل برگزاری این پیکارها حضور نداشت. ناچین کولار دارنده طلای قهرمانی اروپا نیز در جام یاریگین غایب بود. احمد چاکایف مدال‌آور جهان و اروپا در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب رمضان فرض‌علی‌اف از روسیه شد که به فینال راه یافت. حریف او در مبارزه اصلی شمیل ممدوف خواهد بود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم غیر المپیکی نیز رادیک ولیف و مالک شاوائف در فینال به مصاف هم خواهند رفت. والیف در نیمه نهایی الکس درینگر آمریکایی را شکست داد و قبل از آن نیز گادژی نبی‌اف دارنده عنوان جهانی را شکست داده بود. مالک شاوائف نیز دیگر فینالیست این وزن احمد عثمان‌اف، دمیتری زایدینوف و خوبژتی را شکست داد.

در سنگین وزن (۱۲۵ کیلوگرم) نیز  فینال روسیه بین آنزور خیزریف و ویتالی گولوف برگزار خواهد شد. شمیل شاریپوف قهرمان جام جهانی ۲۰۲۰ در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب ویتالی گولوف شد و دارنده مدال قهرمانی اروپا آلن خوگایف مقابل اولگ بولتین شکست خورد. 

همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم، زائور اوگویف قهرمان المپیک در جام یاریگین حضور نداشت. در غیاب او، رامیز گامزاتوف و احمد ادریس‌اف قهرمان روسیه در سال ۲۰۱۹ که عملکرد درخشانی در رده سنی نوجوانان داشتند به فینال راه یافتند که گامزاتوف با نتیجه ۵ بر ۲ حریف خود را شکست داد و قهرمان شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم قهرمان کنونی جهان و اروپا، عباس گادجی ماگومدوف قدرتمندان به فینال رسید و به مصاف فدور بالتوف با انگیزه رفت که در مبارزه‌ای حساس و نزدیک ماگمدوف حریف خود را ۹ بر ۸ شکست داد و نفر نخست جام یاریگین در این وزن شد. 

چندی پیش شایعات مبنی بر خداحافظی ویکتور راسادین از دنیای قهرمانی منتشر شده بود. با این وجود راسادین در جام یاریگین در وزن ۷۰ کیلوگرم حضور یافت و به فینال رفت و آنزو زاکوف را ۹ بر ۴ شکست داد و طلای مسابقات را به گردن آویخت.

راسادین در سال ۲۰۱۶ تنها کشتی‌گیری بود که توانست سوسلان رامونوف دارنده طلای المپیک را شکست دهد.

مبارزه‌های وزن‌های ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم نیز در حال برگزاری است.

وزن ۹۷ کیلوگرم در حالی برگزار می‌شود که کایل اسنایدر در غیاب رقیب اصلی این سال‌های خود یعنی عبدالرشید سعدالله‌یف حضور دارد. یکی دیگر از نفرات سرشناس این وزن الیزبار اودیکادزه دارنده مدال قهرمانی جهان از گرجستان است که در بازیهای المپیک توکیو موفق به شکست محمدحسین محمدیان شد اما در جهانی ۲۰۲۱ نروژ مغلوب مجتبی گلیج شد.

6641