انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ عابدزاده غایب بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و لبنان؟

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ عابدزاده غایب بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و لبنان؟

پایگاه خبری فوتبالی- با قطعی شدن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، باشگاه پونفرادینا اسپانیا قصد دارد امیر عابدزاده را برای بازی با کره جنوبی و لبنان راضی به عدم همراهی ایران کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هفته گذشته در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف عراق رفت و با یک گل به پیروزی رسید. ایران با این پیروزی، صعودش به جام جهانی را قبل از پایان مسابقات انتخابی قطعی کرد و به عنوان نخستین تیم آسیایی به این رقابت‌ها راه یافت.
در دیدار با عراق، امیر عابدزاده درون دروازه ایران حضور داشت و عملکرد قابل قبولی از خودش بر جای گذاشت. این عملکرد در کنار اقدامی که عابدزاده برای بوسیدن دست پدرش احمدرضا عابدزاده انجام داد، بازتاب بسیار گسترده و مثبتی بین هواداران فوتبال داشت.

بسیاری از رسانه‌های دنیا هم صعود تیم ملی ایران با عابدزاده به جام جهانی را مورد توجه قرار داده‌اند و نام احمدرضا عابدزاده که با ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ حضور داشت را به میان کشیده‌اند.

یکی دیگر از موضوعاتی که رسانه‌های اسپانیا در ارتباط با امیر عابدزاده مطرح کرده‌اند، بحث همراهی او با باشگاه پونفرادینا است که در لالیگا ۲ حضور دارد.

پونفرادینا در حال حاضر با ۴۱ امتیاز در رده پنجم لالیگا ۲ قرار دارد و از شانس زیادی برای صعود به رقابت‌های لالیگا برخوردار است. باشگاه اسپانیایی بخشی از این موفقیت خود را مدیون عملکرد خوب عابدزاده درون دروازه این تیم است.

اما احتمال دارد حضور دوباره عابدزاده در اردوی بعدی تیم ملی ایران در «فیفادی» فروردین خللی را در روند پونفرادینا ایجاد کند. ایران روزهای ۴ و ۹ فروردین ۱۴۰۱ به ترتیب با تیم‌های کره جنوبی و لبنان دیدار می‌کند و قابل پیش بینی است که عابدزاده بازهم برای آن اردو به تیم ملی دعوت شود.

«خوان آندونی پرز» سرمربی پونفرادینا روز گذشته در یک نشست خبری درباره عابدزاده هم صحبت کرد. وی ابتدا گفت: از اینکه امیر عابدزاده بازی کرده و واجد شرایط حضور در چنین رویداد مهمی شده است خوشحالیم. خوشحالی او خوشحالی ما است.

سرمربی پونفرادینا درباره اینکه آیا با توجه به صعود قطعی ایران به جام جهانی ممکن است باشگاه اسپانیایی مانع حضور عابدزاده در اردوی تیم ملی ایران شود، گفت: خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. با عابدزاده صحبت می‌کنیم و خواهیم دید که چه مقدار شانس وجود دارد. هنوز راه زیادی باقی مانده است.

6641