غایب بزرگ در مسابقات جهانی؛ غیبت ادامه‌دار زهرا نعمتی بعد از «هت تریک» در قهرمانیِ پارالمپیک

غایب بزرگ در مسابقات جهانی؛ غیبت ادامه‌دار زهرا نعمتی بعد از «هت تریک» در قهرمانیِ پارالمپیک

پایگاه خبری فوتبالی- اردوها و برنامه‌های تمرینی تیم‌های ملی تیروکمان و پاراتیروکمان برای شرکت در مسابقات پیش رو در حالی پیگیری می‌شود که زهرا نعمتی در هیچ یک از آنها حضور ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، این روزها سایت تیروکمان آزادی محل اردوی تمرینی کمانداران و پاراکماندارانی است خود را برای شرکت در رویدادهای پیش رو مانند کاپ آسیا و جام جهانی (تیروکمان) و مسابقات قهرمانی جهان (پاراتیروکمان) آماده می کنند.
کناره گیری بعد از هت تریک

طی سال های اخیر زهرا نعمتی پای ثابت این اردوها و تمرینات بود و اتفاقا در بسیاری موارد به خاطر همزمانی اردوی تیم های ملی تیروکمان و پاراتیروکمان، حضور او در اردوی کمانداران یا پاراکمانداران محل مناقشه بود.

نعمتی حتی بعد از قطعی کردن حضورش در بازی های پارالمپیک توکیو با همین شرایط تمریناتش را برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک و بعد از آن بازی های پارالمپیک توکیو ادامه داد. این ملی پوش اگرچه نتوانست برای دومین بار مجوز شرکت در بازی های المپیک را به دست بیاورد اما توانست برای سومین بار قهرمان پارالمپیک شود.

این ملی پوش پاراتیروکمان در پارالمپیک توکیو با شکست دادن نمایندگانی از کمیته پارالمپیک روسیه، برزیل، یونان و ایتالیا قهرمان مسابقات ریکرو شد. او در پارالمپیک های لندن و ریو هم قهرمانی همین رقابت ها را به نام خود ثبت کرده بود.

زهرا نعمتی پس از هت تریک در قهرمانی پارالمپیک تا به امروز اما حضوری در اردوها و تمرینات ملی نداشته است و ظاهرا این غیبت همچنان ادامه دارد.

غیبت در دو دوره مسابقات قهرمانی جهان

قرار بود زهرا نعمتی بعد از بازگشت از توکیو در مسابقات تیروکمان قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا شرکت داشته باشد. در واقع وی تنها نماینده ایران در این رقابت ها بود و اتفاقا ویزای سفرش هم صادر شده بود اما در نهایت مسابقات قهرمانی جهان در غیاب او آغاز شد چراکه ویزای رئیس فدراسیون که قصد شرکت در کنگره فدراسیون جهانی را داشت، صادر نشد و به همین دلیل سفر نعمتی هم منتفی شد.

به جز این، نعمتی با تصمیم خود در مسابقات قهرمانی جهان پاراتیروکمان هم غایب خواهد بود. این رقابت ها اولین رویداد پاراتیروکمان بعد از پارالمپیک به حساب می آید که اسفندماه به میزبانی امارات برگزار می شود. تیم ملی پاراتیروکمان اعزامی به دبی در اردوی ماقبل آخر این رقابت ها به سر می برد اما بدون زهرا نعمتی؛ این کماندار با تصمیم خود قید حضور در این رقابت ها را هم زده است در حالی که او در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۷ چین و ۲۰۱۹ هلند شرکت داشت و حتی در چین صاحب مدال طلا هم شد.

بازگشت به میادین برای بازی های آسیایی

علاوه بر مسابقات جهانی آمریکا و مسابقات جهانی پیش رو در امارات، نعمتی در مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت نداشت.این رقابت ها آبان ماه به میزبانی بنگلادش برگزار شد اما نعمتی در ترکیب تیم اعزامی قرار نگرفت. بعد از مسابقات بنگلادش تا به امروز هم اردوی تیم ملی تیروکمان در مراحل مختلف پیگیری شده است اما نام این ملی پوش در فهرست اردونشینان هیچ یک از آنها قرار نگرفته است.

گویا نعمتی به دلیل فشردگی اردویی و تمرینی زیادی که تا پیش از بازی های المپیک و پارالمپیک با آنها روبرو بود تصمیم گرفته مدتی را از اردوهای ملی و میادین رسمی به دور باشد با این اوصاف او در مسابقات کاپ آسیا (اسفندماه - بانکوک) و مرحله اول جام جهانی (فرودین ماه - ترکیه) هم غایب خواهد بود اما به طور حتم برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شاهد بازگشت او به میادین خواهیم بود به خصوص که نام زهرا نعمتی در فهرست اولیه این کمانداران اعزامی به این بازی ها قرار گرفته است.

زهرا نعمتی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی هم برای اولین بار شرکت داشت. وی بعد از صعود از مرحله یک شانزدهم و در اتفاقی عجیب و نادر و به دلیل سهل انگاری نتوانست برای رقابت های مرحله یک هشتم به موقع در محل مسابقات حاضر شود و همین مسئله رقم زدن یک موفقیت تاریخی دیگر را از این دختر تیروکمان ایران گرفت.

6641