کلهر: اسکوچیچ بدونِ ادعا نتیجه تاریخی را رقم زد/ در قطر می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم

کلهر: اسکوچیچ بدونِ ادعا نتیجه تاریخی را رقم زد/ در قطر می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران با تمجید از عملکرد سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ در برابر مربی پرهزینه سابق تیم ملی ایران کم ادعاتر بود اما موفق‌تر از آن عمل کرد و یک صعود تاریخی را رقم زد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «محمود کلهر» با اشاره به عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: دراگان اسکوچیچ نام بزرگی در فوتبال دنیا نبود و بسیاری به انتخاب وی انتقاد داشتند. من هم به نحوه انتخاب این مربی انتقاد داشتم اما او کاری کرد که مربیان پرادعایی مانند کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس نتوانستند به راحتی آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ایران سریعترین صعود به ادوار جام جهانی را جشن گرفت این در حالی بود که در برخی از دوره‌ها ما منتظر صعود ناپلئونی بودیم. حتی تیم ملی فوتبال ایران با مربی پرهزینه‌ای مانند ویلموتس در آستانه حذف از مرحله مقدماتی نخست جام جهانی قرار گرفت. کسب ۱۳ پیروزی از ۱۴ بازی نشان از کارنامه درخشان اسکوچیچ دارد.

وی با اشاره به ترکیب کادرفنی تیم ملی ایران افزود: حضور وحید هاشمیان و کریم باقری در کنار ویلموتس موجب ایجاد یک هماهنگی خاص شده بود در حالی که کی‌روش کمترین استفاده از مربیان داخلی را داشت.

کلهر خاطرنشان کرد: همچنین اسکوچیچ با نبوغ خود از ستارگان پرتعداد ایرانی بازی گرفت و نتایج درخشان را رقم زد. نتایجی که اکنون ایران را به عنوان نخستین نماینده آسیا در جام جهانی معرفی کرده است. باید این تیم تقویت و حمایت لازم از کادرفنی صورت گیرد.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه ستارگان ایرانی در حد جهانی هستند عنوان کرد: دیگر نباید به فکر کسب یک برد یا تساوی در جام جهانی باشیم بلکه هدف و راهبرد ما صعود از گروه باشد. در جام جهانی روسیه ما عملکرد خوبی داشتیم اما تدافعی بازی کردن تیم موجب شد تا صعود نکنیم.

وی ادامه داد: حتی اگر دقت بازیکنان بود ایران می توانست بالاتر از پرتغال به مرحله حذفی برود. زمانی که این توانایی را داریم باید استفاده کنیم. هدف نهایی ما باید نتیجه گیری در جام جهانی باشد و برای این کار نیز در حدود ۱۰ ماه زمان داریم.

تا کنون صعود تیم‌های ملی ایران و قطر از قاره آسیا به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است. قطر میزبان این بازی‌ها به صورت مسقیم سهمیه این بازی‌ها را کسب کرده و تیم ملی فوتبال ایران نیز شامگاه روز گذشته (پنج‌شنبه) با برتری برابر عراق جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

صعود ۱۴ تیم  قطر (میزبان) و ایران از قاره آسیا، آلمان، دانمارک، فرانسه، بلژیک، کرواسی، هلند، اسپانیا، صربستان، انگلیس و سوئیس از قاره اروپا و برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است.

7474