شمارش معکوس کریم برای رکورد ویژه در تیم ملی

شمارش معکوس کریم برای رکورد ویژه در تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- کریم انصاری‌فرد 9 بازی ملی تا ورود به گروه صدتایی‌های تیم ایران فاصله دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، در تاریخ فوتبال ایران فقط 7 بازیکن توانسته‌اند تعداد بازی ملی خود را سه رقمی کنند و حالا کریم انصاری‌فرد در 31 سالگی در آستانه دستیابی به این رکورد قرار گرفته و احتمالا تا جام جهانی قطر شمار بازیهای ملی خود را به عدد صد خواهد رساند.

انصاری‌فرد که روز گذشته و برای دقایقی در ترکیب تیم ملی به جای مهدی طارمی بازی کرد و بازوبند کاپیتانی را هم در اختیار گرفت، تاکنون 91 بازی ملی انجام داده و در کنار احسان حاج صفی، تنها بازمانده تیم ملی از جام ملتهای 2011 محسوب می‌شود. او در سه جام ملتها و دو جام جهانی برای ایران به میدان رفته است.

شماره ده تیم ملی که برای بیش از ده سال این پیراهن را در اختیار داشته، در اندک‌ فرصت‌ها همیشه نمایش‌های خوبی را ارائه کرده و در بازی با لبنان نیز روی پیروزی تیم ملی اثرگذار بود و شاید در دیدار با امارات باتوجه به غیبت سردار آزمون، شایسته فرصتی بیشتر برای نمایش توانایی هم باشد.

نکته جالب درباره او که نود و یکین بازی ملی اش را مقابل عراق انجام داد این است که شب گذشته سومین صعود خود به جام جهانی را هم جشن گرفت و فرصت این را دارد تا با بازی در قطر، به جمع بازیکنان تاریخساز فوتبال ایران اضافه شود.

کریم همچنین با 30 گل ششمین گلزن برتر تیم ملی است و فرصت این را دارد تا با 9 گل ملی دیگر از رکورد علی کریمی و جواد بگذرد و سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران لقب بگیرد.

انصاری فرد در راه صعود به جام جهانی 2018 قطر از مسعود شجاعی (87)، کریم باقری (87) و حسین کعبی (85) گذشت و حالا آندرانیک تیموریان (101)، مهدی مهدوی‌کیا (111) و سیدجلال حسینی (115) را به عنوان بازیکنان دردسترس فهرست بیشترین بازی ملی، پیش رو می‌بیند.

7474