ابراهیمی: عملکرد اسکوچیچ عالی بود/ لژیونرها تفاوت را رقم زدند

ابراهیمی: عملکرد اسکوچیچ عالی بود/ لژیونرها تفاوت را رقم زدند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی گفت: در ترکیب ایران ستاره های خوبی هستند که در لیگ‌های معتبر توپ می زنند و یکی از دلایل موفقیت تیم ملی شمار زیاد لژیونرها است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، ناصر ابراهیمی پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: نفس حضور در جام جهانی فوتبال ارزشمند و یک افتخار است. تیم ایران از قدرت‌های درجه اول آسیا به شمار می رود و این صعود باید حتما شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: در کنار صعود به جام جهانی ما باید برای قهرمانی در آسیا و لیگ قهرمانان هم برنامه داشته باشیم. در ۴۰ سال گذشته ایران نتوانسته اقتدار خود را در قاره کهن بازیابد و باید برای این کار نیز برنامه مدون داشته باشیم. اکنون تیم ملی یک کادر فنی منسجم و ستاره‌های خوبی در اختیار دارد و زمان شکستن طلسم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به حضور پرتعداد لژیونرها در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران افزود: ما با این تیم یک قدرت آسیایی هستیم و در بازی برابر عراق، لژیونرها تفاوت را رقم زدند. مهدی طارمی بدون تمرین در بازی حضور پیدا کرد و گل او سند صعود ایران به جام جهانی بود.

وی افزود: دیگر بازیکنان ما نیز در این بازی عالی بودند. ما سریعترین صعود را به جام جهانی داشتیم اما این سقف آرزوی ایران نیست. می‌توانیم در جام جهانی هم نتایج خوبی کسب کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره نتایج احتمالی تیم ملی در قطر نیز افزود: انتظار نداریم مانند تیم‌های بزرگ و سطح یک جهان نتیجه کسب کنیم. اما انتظار صعود از گروه، انتظار بزرگی نیست. تا کنون چند تیم مانند کره‌شمالی، کره‌جنوبی‌ و ژاپن این کار را انجام دادند و ما نیز می‌توانیم صعود کنیم. البته بستگی به قرعه ایران و تفکر مربی در جام جهانی دارد. تمام برنامه ما باید بر روی نتیجه گیری در مرحله گروهی جام جهانی متمرکز باشد.

ابراهیمی در زمینه عملکرد دراگان اسکوچیچ نیز اظهار داشت: او کار بزرگی را انجام داد. اسکوچیچ چند سال در فوتبال ایران بوده و شناخت خوبی از ایران دارد. این یک شانس بزرگ برای اسکو بود و توانست بهترین نتیجه را کسب کند. ما برای نتیجه گیری در جام جهانی باید پشتوانه قوی از برنامه برای تیم ملی داشته باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب با برتری یک بر صفر مقابل عراق، جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرد. مهدی طارمی زننده تک گل این دیدار بود. تاکنون صعود ۱۴ تیم  قطر (میزبان) و ایران از قاره آسیا، آلمان، دانمارک، فرانسه، بلژیک، کرواسی، هلند، اسپانیا، صربستان، انگلیس و سوئیس از قاره اروپا و برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است.

6641