گزارش فرانس ۲۴ از ششمین صعود ایران به جام جهانی؛ عملکرد «تیم ملی» بی‌نظیر بود

گزارش فرانس ۲۴ از ششمین صعود ایران به جام جهانی؛ عملکرد «تیم ملی» بی‌نظیر بود

پایگاه خبری فوتبالی- پایگاه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی به بررسی صعود تیم ملی فوتبال ایران در گروه نخست مرحله انتخابی جام جهانی و سومین صعود پیاپی به این مسابقات پرداخت.

به گزارش فوتبالی، در گزارش پایگاه خبری فرانس 24 در مورد صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر آمده است: تیم ملی ایران با شکست یک بر صفر عراق در تهران و در هفته پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی، صعود خود به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرد.
مهدی طارمی، مهاجم تیم پورتو پرتغال، زننده تنها گل ایران در دقیقه 48 این بازی در ورزشگاه آزادی بود تا «تیم ملی» سومین صعود پیاپی و در مجموع ششمین صعود تاریخ خودش به جام جهانی را بعد از سال های 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 تجربه کند.

ایران، عملکرد بی‌نظیری در این گروه داشته و تا این هفته شش پیروزی از هفت بازی به دست آورده و تنها یک مساوی (19 امتیاز) دارد. با توجه به نتایج کسب شده، امارات که با شکست سوریه 9 امتیازی شد هم دیگر نمی‌تواند در سه بازی آینده به ایران صدرنشین برسد و بر همین اساس صعود آنها به جام جهانی قطعی شد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران در این بازی ستاره خط حمله خودش سردار آزمون، مهدی قایدی و بازیکنانی مثل مجید حسینی، احمد نوراللهی و احسان حاج صفی را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت.

ایران، چهاردهمین تیم راه یافته (با احتساب قطر میزبان) به مرحله نهایی جام جهانی 2022 به شمار می‌رود. آنها در تاریخ جام‌های جهانی یک پیروزی تاریخی مقابل ایالات متحده در جام 1998 داشتند که از ابعاد سیاسی برخوردار بود و نخستین پیروزی این تیم به شمار می‌رفت.

تیم ایران بعد از دو حضور ناامیدکننده در جام‌های 2006 و 2014 در جام جهانی 2018 روسیه به صعود نزدیک بود. تیم ایران مقابل مراکش پیروز شد، با پرتغالی که کریس رونالدو را داشت، مساوی کرد و در یک بازی نزدیک با یک گل مقابل اسپانیا تن به شکست داد.

6641