شانس صعود زنان ایران روی کاغذ هم سوخت/ خبری از معجزه نبود!

شانس صعود زنان ایران روی کاغذ هم سوخت/ خبری از معجزه نبود!

پایگاه خبری فوتبالی- سومین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به میزبانی کشور هند امروز به پایان رسید و در غیاب ایران، چهره تیم‌های راه‌یافته به مرحله حذفی مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، بیستمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان در قاره کهن به میزبانی کشور هند در جریان است که تیم ایران در گروهA، با دو شکست سنگین مقابل چین و چین تایپه و ابطال نتیجه تساوی بدون گل مقابل هند به دلیل شیوع کرونا در کاروان این تیم و حذف از مسابقات، به کار خود پایان داد.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این تورنمنت از هر گروه، 2 تیم برتر به شکل مستقیم راهی مرحله بعدی شدند و دو تیم از بهترین تیم‌های سوم نیز جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب ‌کردند.

حذف کشور هند از گردونه رقابت‌ها باعث شد تا ایران به جایگاه سوم گروه اول تکیه بزند و به عنوان یکی از تیم‌های سوم مسابقات مرحله گروهی، انتظار بازی دیگر گروه‌ها را بکشد تا چنانچه تیم رده سومی به مراتب عملکردی ضعیف‌تر داشت، راه صعود ایران به مرحله بعد گشوده شود.

در ایستگاه پایانی رقابت مرحله گروهی و در گروهA، چین به عنوان سرگروه به مرحله حذفی رفت و نتیجه دیدار ایران-چین تایپه نیز با 5 گل به سود دختران آسیای شرق به پایان رسید و شاگردان مریم ایراندوست را چشم انتظار وقوع یک معجزه در نتیجه بازی‌های دیگر کرد.

در گروهB، استرالیا 2-1 از سد تایلند گذشت و صدرنشین شد و خبری از پیروزی با اختلاف 12 گل نبود تا تایلند به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم خود را به مرحله حذفی برساند. در دیگر دیدار این گروه هم فیلیپین با 6 گل از سد اندونزی گذشت و در این گروه دوم شد.

در گروهC، دیدار حساس ژاپن و کروه جنونی با تساوی 1-1 به پایان رسید تا ژاپنی‌ها با تفاضل بهتر صدرنشین شوند و همراه کره جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی برسند. دیدار ویتنام و میانمار نیز با تساوی 2-2 به پایان رسید و خبری از پیروزی پرگل هیچ یک نبود تا این ویتنام باشد که به عنوان تیم سوم با دو شکست و یک تساوی و عملکری بهتر از ایران صفر امتیازی به دور بعدی راه‌ پیدا کند.

با این تفاسیر دو تیم ویتنام و تایلند به عنوان بهترین تیم‌های سوم این رقابت‌ها شناخته شدند و تیم ملی ایران به طور رسمی از صعود به مرحله بعد ناکام ماند و نخستین تجربه آسیایی خود را با یک تساوی ابطال شده بدون گل و دو شکست 7 بر صفر و 5 بر صفر، در حسرت گل زده به پایان رساند.

کاروان تیم ملی فوتبال بانوان فرد، جمعه هشتم بهمن ماه، از ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی، با پرواز اختصاصی وارش، بمبئی را به سمت تهران ترک می‌کند.

در ادامه این تورنمنت و در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها، از ساعت 11:30 یکشنبه دهم بهمن ماه، ژاپن به مصاف تایلند می‌رود و استرالیا با کره جنوبی روبرو خواهد شد. از ساعت 15:30 نیز چین با ویتام روبرو خواهد شد و از ساعت 17:30 تایوان با فیلیپین رقابت خواهد کرد.

1377