گزارش روز/چند گل ویژه به دروازه عراق؛ در کمال خونسردی

گزارش روز/چند گل ویژه به دروازه عراق؛ در کمال خونسردی

 پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی در طول تاریخ رویارویی‌هایش با عراق، کم گل نزده است. گل‌هایی که البته تصویر و فیلمی از آنها وجود ندارد. 

به گزارش فوتبالی، هت‌تریک‌های جادویی حمید شیرزادگان و حسین کلانی را فراموش نمی‌کنیم و حتی گل تاریخی آزمون در پیش مقدماتی یا حرکات معرکه طارمی از کنترل توپ تا وارد دروازه کردنش در بازی رفت. این 5 گل اما انتخاب فوتبالی است از تاریخ این رویارویی. 

* رضا قوچان‌نژاد 

 اخراج پولادی، کار دست تیم ملی داد. عراق گل آزمون را جواب داد و بازی به وقت اضافه رفت. پورعلی‌گنجی بازی را در وقت اضافه اول به تساوی کشید. کمتر از یک دقیقه تا صعود عراق بود که تیم کی‌روش طبق معمول روی یک ضربه ایستگاهی، کارش را انجام داد. ارسال آندو، ضربه سر نکونام، شوت زیرطاقی سیدجلال و سپس ضربه سر گوچی؛ به قول پیمان یوسفی ایران قصد حذف شدن نداشت. 

* علی دایی 

 هیچ تیمی را در آسیا نمی‌توانیم پیدا کنیم که از علی دایی نیش نخورده و دروازه‌اش باز نشده باشد. مقدماتی جام جهانی 1994 بود که دایی یکی از زیباترین گل‌هایش را زد. یک دفع ناقص از مدافع عراق و سپس پرش عجیب و غریب و بلند دایی و ضربه سری از روی نقطه پنالتی که از روی دستان دروازه‌بان عبور کرد و به تور رسید.  

* علی دایی 

مگر دایی بیخیال آسیایی‌ها می‌شد؛ تا قبل از این گل، شماره 10 زیر تیغ انتقاد بود که تکنیک ندارد. دایی اما بازهم جواب همه را داد و منتقدین را به سکوت واداشت. او با پای چپ، مسیر توپ را عوض کرد و یک دریبل درخشان به مدافع عراق زد که کلا مسیر را اشتباه می‌رفت، وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه کات‌دار گل برتری را در عراق به عراق زد. 

* علی کریمی 

 کریمی روی این گل درست مانند قاتلان حرفه‌ای فیلم‌های نوآر بود که با خیال راحت و در کمال خونسردی کارشان را می‌کنند. نیکبخت درون محوطه جریمه از دو بازیکن گذشت و توپ را روی خط محوطه 5/5 متر به کریمی داد. شماره 8 با یک فریب بدن از تنها مدافع باقیمانده گذشت و آرام آرام به سمت دروازه رفت و پس از 3 ضربه به توپ درنهایت آن را وارد دروازه عراق کرد. 

* ایمان مبعلی 

یک گل معرکه از مهندس در افتتاحیه تیم ملی برای جام ملت‌های 2011. مبعلی پشت ضربه ایستگاهی از سمت چپ ایستاد و یکی از آن بهترین‌هایش را برای عراق انتخاب کرد. ضربه‌ای که وسط محوطه جریمه فرود آمد و بدون اینکه به کسی بخورد فقط برابر تور دروازه متوقف شد. بی‌جهت نبود که مبعلی را استاد این ضربات لقب داده بودند. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی