عراق با ۱۳ بازیکن هم باید بازی کند

عراق با ۱۳ بازیکن هم باید بازی کند

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس قوانین AFC عراقی‌ها با ۱۳ بازیکن هم باید بازی کنند.

به گزارش فوتبالی، مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان تیم ملی عراق در روز گذشته شایعات زیادی را درباره لغو مسابقه امروز این تیم با ایران ایجاد کرده است. در این خصوص عراقی‌ها نامه اعتراض آمیزی را به AFC و فیفا ارسال کردند و خواهان تجدید تست روز گذشته شدند. 

در بخش قوانین مربوط به برگزاری مسابقات در دوران شیوع کووید‌19، ۳ نکته کلیدی وجود دارد که هیچ‌کدام درباره لغو مسابقه صدق نمی‌کند.

در بخش اول به محرمانه بودن نام افراد مبتلا به کرونا اشاره شده که نه فدراسیون عراق و نه فدراسیون ایران این مساله را رعایت نکرده‌اند.

بخش دوم این آیین‌نامه می‌گوید تمام تست‌های کرونای انجام شده زیر نظر وزارت بهداشت کشور میزبان باید انجام شود و امکان هرگونه اعتراض به نتیجه آن وجود ندارد که عملا درخواست عراقی‌ها برای تجدید تست در این بند رد می‌شود.

قسمت بعدی که مهم‌ترین آن است به تعداد بازیکنان با تست منفی مربوط می‌شود. بر اساس قانون یک تیم اگر ۱۳ بازیکن که دو نفر از آنها درواز‌ه‌بان باشند در اختیار داشته باشد باید مسابقه را انجام بدهد. قطعا عراقی‌ها در حال حاضر بیش از ۱۳ بازیکن با تست منفی دارند و نمی‌توانند خواهان لغو بازی شوند.

این در شرایطی است که شاید عراقی‌ها بخواهند اعلام کنند برخی بازیکنان آنها که تست‌شان منفی شده علائم ابتلا دارند که این مساله نیز می‌تواند در صورت عدم تایید عواقبی مانند ۳ بر صفر شدن بازی به سود ایران را در پی داشته باشد.

بر این اساس و با توجه به قوانین موجود دیدار ایران و عراق با وجود شایعات و اخبار متعدد باید طبق برنامه قبلی راس ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

۴۱۵۴