فوری/ حمله کرونا به اردوی ایران و عراق/ بازی امروز در آستانه لغو!

فوری/ حمله کرونا به اردوی ایران و عراق/ بازی امروز در آستانه لغو!

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اخباری که از اردوی تیم عراق منتشر شده، تیم ملی عراق شمار زیادی از بازیکنان خود را به دلیل ابتلا به کرونا مقابل ایران در اختیار ندارد.

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه فوتبالی خبر داد جواب تست کرونای مهدی قایدی بازیکن تیم ملی ایران مثبت شده و این بازیکن شبانه مجبور به ترک محل اردوی بازیکنان شده، حالا خبر رسید که عراقی‌ها هم با بحران کرونا مواجه هستند.

بنابر قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا یک شب قبل از انجام مسابقه تیم‌های ملی ایران و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی، از اعضای دو تیم آزمایش کووید ۱۹ گرفته شد که همین نمونه‌گیری، جواب‌های مثبت زیادی به همراه داشته است. در آخرین تست‌گیری کرونا از عراقی‌ها، تست کرونای شیرکو کریم، حسین علی، مصطفی ناظم و حسین جبار، ۴ بازیکن این تیم مثبت اعلام شد و این نفرات به‌صورت قطعی نمی‌توانند مقابل ایران به میدان بروند. علاوه بر این بازیکنان، تست کرونای عبدالحسین جلود از اعضای کادر فنی تیم ملی عراق هم مثبت شده تا در آخرین آزمایش عراقی‌ها، ۵ نمونه مثبت گزارش شود. 

پیش از این هم تست کرونای یاسر قاسم، سعد ناطق، مناف یونس و امجد عطوان از تیم ملی عراق مثبت شده بود که با احتساب چهار کرونایی جدید، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در این تیم به عدد ۸ بازیکن رسید.

با توجه به اینکه ممکن است تست های کرونای چند بازیکن دیگر تیم ملی فوتبال ایران و حتی عراق هم مثبت شود، صبح پنج‌شنبه هم قرار است با نظارت افسر پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تست‌گیری دوباره کرونا از اعضای دو تیم ایران و عراق انجام شود که در صورت مثبت شدن آزمایش دوباره(به ویژه در بین بازیکنان عراق و حتی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران)، این مسابقه حساس در مرحله مقدماتی جام جهانی لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

تصاویری که از تمرین تیم ملی منتشر شده که مهدی قایدی همه جای تمرین بوده و با بسیاری از بازیکنان تمرین و شوخی کرده و احتمال اینکه بسیاری از بازیکنان تیم ملی هم تستشان مثبت شود وجود دارد. 

در هر حال در صورتیکه طی ساعات آینده و پیش از شروع دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق، آمار کرونایی‌های ایران و عراق افزایش پیدا کند و به نیمی از نفرات لیست یکی از دو تیم برسد، امکان لغو این مسابقه هم وجود خواهد داشت. همه چیز تا ساعات آینده مشخص خواهد شد.

1470