گزارش ویژه/ وحید هاشمیان کجاست؟/ نه کرونا دارد، نه قرارداد!

گزارش ویژه/ وحید هاشمیان کجاست؟/ نه کرونا دارد، نه قرارداد!

پایگاه خبری فوتبالی- چرا وحید هاشمیان در تمرینات تیم ملی حضور ندارد؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که دور جدید تمرینات تیم ملی برای دو بازی مقابل عراق و امارات چند روزی است که در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده، اما این تمرینات یک غایب بزرگ داشت.

وحید هاشمیان که از زمان مارک ویلموتس به عنوان دستیار در تیم ملی حضور دارد در ادامه با انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی، همچنان همکاری خود را با فدراسیون فوتبال و تیم ملی ادامه داد، اما در دو سه روز گذشته وحید هاشمیان یکی از غایبان اصلی دور جدید تمرینات بود تا این پرسش مطرح شود که دلیل غیبت مربی تیم ملی چیست. 

غیبت وحید هاشمیان ازدید خبرنگاران هم پنهان نماند و حتی از مدیررسانه ای تیم ملی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال و حتی خورشیدی سرپرست تیم ملی، هم در این باره سوال پرسیده شد که هر کدام پاسخی متفاوت دادند. هاشمیان در حالیکه در تیم ملی حضور نداشت اما محمودرضا رضایی مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به یکی از رسانه‌ها اعلام کرده او در تمرینات تیم ملی حضور داشته اما خبرنگاران متوجه حضور او نشده‌اند!

حسین شریفی مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به رسانه ها گفته است که بهتر است این سوال را رضایی پاسخ دهد. خورشیدی هم گفته هاشمیان فردا در اردوی تیم ملی حاضر می شود و در کنار آقای اسکوچیچ حضور خواهد داشت.

نه کرونا، نه قرارداد!

در حالی که ویروس کووید اردوی تیم ملی را در آستانه دو بازی حساس مقابل عراق و امارات در پیش گرفته بسیاری تصور می‌کردند مربی تیم ملی نیز به کرونا مبتلا شده است، اما ماجرا کرونا نیست و به نظر می‌رسد اختلاف او با فدراسیون فوتبال باعث عدم حضور این مربی در تمرینات تیم ملی شده است تا کریم باقری که در تمرینات حضور دارد تنها مربی ایرانی تمرینات باشد. قرارداد وحید هاشمیان با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده و ظاهرا به جهت عدم تمدید و توافق جدید و همچنین نگرفتن حقوق قبلی اش در قرارداد به اتمام رسیده، دلخور شده و اردو را ترک کرده است. هاشمیان که شرط کرده بود قراردادش به صورت ارزی باشد، ظاهرا ماهیانه 6000 یورو با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته است. البته در فدراسیون قبلی ظاهرا حقوق او ماهیانه 50 میلیون تومان بوده که حتی در اولین یا دومین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال حقوق 50 میلیون تومانی او مصوب شده اما در نهایت قرار بر این شد حقوق او ارزی شود. در هر حال برخی خبرها و شنیده ها از از ارقام ماهی 8000 یورو تا حتی 12000 یورو در قرارداد پیشنهادی جدید هاشمیان حکایت می کند که فدراسیون فوتبال آن را قبول نکرده است و همین باعث دلخوری هاشمیان شده و به همین دلیل به اردو نرفته است.

مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ادامه دارد

فدراسیون فوتبال مشکلات مالی عدیده ای دارد و حتی نتوانسته حقوق کارکنانش را در ماه گذشته واریز کند. ضمن اینکه هیچ کدام از قراردادهای جدید مربیان تیم های ملی بزرگسالان،امید و حتی فوتسال و فوتبال ساحلی هم بسته نشده و فقط نفرات انتخاب شده اند و به جز پول توی جیبی رایج در اردوها، پرداختی و پاداشی نداشته اند. حتی بازیکنان تیم ملی بزرگسالان هم پس از رقابتهای مقدماتی جام جهانی در بحرین، هنوز پاداش های عقب افتاده را نگرفته اند.

آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال و بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال تیم ملی به جهت دو بازی حساس مقابل عراق و امارات به جهت پرهیز از هرگونه حاشیه احتمالی قصد ندارند فعلا در این باره شفاف سازی کند و سیاست سکوت را در پیش گرفته اند اما در هر حال فعلا وحید هاشیمان به اردوی تیم ملی نرفته و به احتمال زیاد هم در بازی فردا روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نخواهد بود.

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی

7655