گزارش ویژه/ زنان چطور فردا قرار است به ورزشگاه آزادی راه پیدا کنند؟

گزارش ویژه/ زنان چطور فردا قرار است به ورزشگاه آزادی راه پیدا کنند؟

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله 24 ساعت مانده تا بازی تیم ملی مقابل عراق، هنوز تکلیف بلیت فروشی این بازی مشخص نشده است.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که قرار به حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی است، هنوز معلوم نیست که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای حضور تماشاگران در بازی فردا دارد و علیرغم وعده سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اطلاع رسانی، تا این لحظه که خبر جدیدی در این زمینه رخ نداده است و همه منتظر اعلام سامانه فروش بلیتها هستند.

اختلاف بین وزارت بهداشت و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال

ظاهرا وزارت بهداشت درباره پروتکل ها با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وجوانان، اختلاف داشته است. این اختلاف به این دلیل بوده که وزارت بهداشت عقیده داشته که باید از تماشاگران تست پی سی آر گرفته شود. تستی که البته حداقل 300 هزار تومان باید برایش هزینه شود و بسیاری از تماشاگران که از قشر کم درآمد هستند امکان این کار را نداشته باشند. فدراسیون فوتبال تاکید داشته چون تیم ملی فوتبال ایران ممکن است در این دیدار صعودش به جام جهانی را قطعی کند، نمی شود این بازی بدون تماشاگر باشد و همین توجیه باعث می شود که وزارت بهداشتی ها راضی شوند که با کارتهای واکسیناسیون اجازه حضور تماشاگران داده شود. آنطور که سخنگوی فدراسیون فوتبال گفته کسانی فردا می توانند به ورزشگاه آزادی بیایند که دو هفته از واکسیناسیون دوز دوم آنها گذاشته باشد و البته ظاهرا کسانی که دوز سوم را هم تزریق کرده اند، هم می توانند بلیت بخرند.

بانوان چطور بلیت تهیه کنند؟

نکته دیگر، بحث ورود بانوان در ورزشگاه است. هنوز معلوم نیست سهمیه 2 هزار نفری بانوان از بلیتهای فردا به چه شکل در بین هواداران بانوی تیم ملی توزیع خواهد شد. برخی اخبار غیررسمی حاکی از آن است که شاید این بلیت بین خانواده ملی‌پوشان و خانواده های کارکنان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش پخش شود تا هم فدراسیون هم حساسیت فیفا درباره حضور بانوان در ورزشگاه را لحاظ کرده باشد هم اینکه دردسرهای حضور بانوان در ورزشگاه، به حداقل برسد! البته فیفا قائل به سامانه مجزایی برای ورود بانوان به ورزشگاه است و باید به فیفا ثابت شود که بانوان بدون گزینش و غیرانتخابی وارد ورزشگاه شده اند. در هر حال همه منتظر هستند تا بدانند که شرایط و سامانه خرید بلیت چه زمانی اعلام می شود.

1984