بی ساکر: ایران و کره جنوبی در یک قدمی صعود

بی ساکر: ایران و کره جنوبی در یک قدمی صعود

پایگاه خبری فوتبالی- بی ساکر در گزارشی به بررسی مسابقات انتخابی جام جهانی پرداخت و شانس ایران و کره را برای صعود به جام جهانی بسیار زیاد دانست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از بی ساکر، مقدماتی آسیا اکنون در مرحله سوم تعیین کننده خود قرار دارد و ویتنام تنها تیمی است که امیدی به صعود در چهار دور بازی باقی مانده ندارد. ایران و کره جنوبی برای کسب دو امتیاز دیگر گروه A که هر دو پس از شش بازی بدون شکست باقی مانده‌اند رقابت می‌کنند و ممکن است در همین دور صعود خود را قطعی کنند.

در گروه B، عربستان با ۱۶ امتیاز در صدر قرار دارد و در مسیر صعود قرار دارد. ژاپن با چهار امتیاز اختلاف در رده دوم قرار دارد و استرالیا با ۱۱ امتیاز سوم است. دو تیم سوم در مرحله بعدی برای جواز رقابت در پلی آف بین کنفدراسیونی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که از این مرحله یک تیم به جام جهانی راه می ‌ابد. به دلیل شیوع ویروس کرونا، فرمت معمول بازی‌های خانگی و خارج از خانه امسال لغو شده است، بنابراین مسابقات تک بازی در ماه ژوئن در قطر برگزار می‌شود.

قبلاً تأیید شده است که تیم پنجم از مسابقات مقدماتی آمریکای جنوبی با  نماینده آسیا دیدار خواهد کرد.

AFC (آسیا)

کشورهای صعود کرده: قطر (میزبان)

سهمیه‌های تایید شده جام جهانی: میزبان قطر به اضافه چهار  تیم (یک سهمیه از طریق پلی آف بین کنفدراسیونی موجود است)

کشورهایی که هنوز می‌توانند واجد شرایط صعود باشند: ایران، کره جنوبی، عربستان سعودی، ژاپن، امارات متحده عربی، لبنان، عراق، سوریه، استرالیا، عمان و چین.

7474