لحظه‌ای که ستاره سابق انگلیس با ضربه «رابونا» گل زد

لحظه‌ای که ستاره سابق انگلیس با ضربه «رابونا» گل زد

پایگاه خبری فوتبالی - پل گاسکوئین بازیکن اسبق نیوکاسل، رنجرز و میدلزبورو یکی از اولین "پنالتی های رابونا" در تاریخ فوتبال را به ثبت رسانده است.

به گزارش فوتبالی، انتخاب ضربه رابونای اریک لاملا به عنوان زیباترین گل سال 2021 باعث شده تا این ضربه باز هم در میان فوتبالدوستان محبوب شود اما به نظر می رسد که قدمت این ضربه بیشتر از این حرفها است. در حقیقت گاسکوئین در سال 1990 و در زمانی که در تیم تاتنهام در دیداری دوستانه مقابل منتخب ایرلندشمالی شده بود، صاحب ضربه ای پنالتی شد. "گازا" که در آن زمان 23 سال سن داشت،  توپ را برداشت و بعد از آن با ضربه رابونای مهارنشدنی توانست دروازه بان ایرلند را فریب بدهد. شاید در ان زمان کسی از وجود ضربه ای به اسم ضربه "رابونا" اطلاعی نداشت.

ضربه خاص گاسکوئین باعث شد تا هواداران تاتنهام در وایت هارت لین به شدت به وجد بیایند و با صدایی متعجب به تشویق وی بپردازند. گاسکوئین یکی از بهترین و تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس است که البته بیرون از زمین شخصیتی جنجالی داشته است. در سالهای اختیار مسئله اعتیاد گاسکوئین به الکل به شدت برایش جنجال ساز شده بود و تصاویری از وی در حالت غیرعادی بارها در رسانه های مختلف بریتانیا پخش شده بود.

4125