۹ برداشت آزاد از فهرست پرطمطراق تیم ملی

۹ برداشت آزاد از فهرست پرطمطراق تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- مرور چند برداشت آزاد با نگاه به فهرست ۲۷نفره سکاندار تیم ملی خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه اعتماد، فهرستی که مربی کروات در آستانه دو ملاقات مهم تیم ملی با عراق و امارات منتشر کرد تفاوت زیادی با آن چه در اذهان منتقدان می‌گذشت ندارد. دراگان مثل همیشه نگاه پررنگی به فراسوی مرزها داشته و لژیونرها را در قاب چشم خود جای داده است. او البته از کنار لیگ ایران نیز به‌سادگی گذر نکرده و آنها را که در برابر سکوهای خالی اوج گرفته‌اند، در لیست خود نشانده است. مرور چند برداشت آزاد با نگاه به فهرست ۲۷نفره سکاندار تیم ملی خالی از لطف نیست.

معادلات قفس توری

دراگان برای امنیت‌بخشیدن به قفس توری تیم ملی باز هم به سه سنگربان شاغل در لیگ‌های اروپایی بسنده کرده و هیچ یک از قلعه‌چی‌های حاضر در لیگ را به فهرست خود اضافه نکرده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد رقابت تنگاتنگ برای به‌دست‌آوردن کلید دروازه ایران میان بیرانوند و عابدزاده شکل بگیرد. از یک‌ سو سنگربان لرزان بوآویشتا قصد دارد همچنان شماره یک باشد و از سوی دیگر قفس‌بان تیزچنگ پومفردینا به دنبال آن است دل اسکوچیچ را به دست بیاورد. باید دید سکاندار تیم ملی برای بیمه‌کردن دروازه یوزها بالاخره به کدام گزینه اعتماد خواهد کرد و آیا عقاب آندلس را به علی بیرو که سال پر فراز و نشیبی را سپری کرده، ترجیح خواهد داد؟

یک بام و دو هوا

در حالی که اسکوچیچ دغدغه چندانی در راه رسیدن به جام جهانی ندارد و در دیوار دفاعی تیم ملی نیز از مهره‌های ششدانگی بهره می‌گیرد، این‌ بار با دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان علامت سوالی به بلندای قامت خویش فراروی خود قرار داد. این که چه اتفاقی می‌افتد مهدی طارمی به‌واسطه یک توییت در مقطعی پشت خط می‌ماند اما کنعانی‌زادگان علیرغم خبط عجیب خود از حاشیه امنیت برخوردار می‌شود، موضوعی است که سرمربی باید درباره آن توضیح دهد. سیاست یک بام و دو هوای اسکوچیچ اگر در تیم ملی نهادینه شود، روزهای غبارآلودی پیش روی یوزها قرار خواهد گرفت. بی‌مداهنه.

سورپرایز اسکو

شماره ۹ زوریا لوهانسک اصلی‌ترین سورپرایز فهرست اعلام شده است. شهاب زاهدی ۲۶‌ساله که توانسته در لیگ اوکراین بدرخشد و در قامت هافبک روبه‌جلو نظر کارشناسان را جلب کند، حالا در لیست اصلی موسیو جای گرفته است. آیا پسر ۲۶ساله ملایری در ترافیک سنگین خط میانی قادر خواهد بود ویزای حضور در مرتع سبز را به دست آورد؟ تا اینجا که او گل کاشته است.

سیگنال کاملا آبی

حالا دیگر بعید است آبی‌ها برای فرمانده ایران خط و نشان بکشند. وقتی سیاوش یزدانی سیم خاردار بلند و آماده استقلال خود را در فهرست نهایی دراگان می‌بیند می‌توان به این نتیجه رسید که قهرمان نیم‌فصل نیز زیر ذره‌بین کادر فنی تیم ملی بوده است. مردی با حرف و حدیث‌های بسیار در خصوص خدمت سربازی خود حالا به یاری تیم ملی شتافته تا راه نفوذ شکارچیان عرب بسته شود و دیوار بتنی ایران، مهاجمان امارات و عراق را در برزخ نگه دارد.

از یاسین تا سروش!

ضربدر قرمز دراگان این‌ بار بر روی نام یاسین سلمانی کشیده شده است تا تفنگدار نصف جهانی در پشت دیوار تیم ملی به این بیندیشد که چگونه فاصله عرش تا فرش را در مدتی نه‌چندان بلند طی کرد. جدای از یاسین، تیغ تیز اسکوچیچ به سروش رفیعی نیز اصابت کرده تا پلی‌میکر خوش‌استیل سر از لیست انتظار درآورد. تنفس در اتاق انتظار و زل‌زدن به تابلوی «هیس»‌ خوشایند سروش که روزگاری برای مربیان تیم ملی دلبری می‌کرد، نیست.

پایان دلواپسی

هرچند پیش از این دراگان خبر مسرت‌بخش را داده بود اما تا لحظه انتشار فهرست یوزها باید صبر می‌کردیم تا ببینیم دو پادشاه در یک اقلیم می‌گنجند یا نه؟حالا مهدی طارمی، ستاره پرفروغ فوتبال ایران، که راه گلزنی را به خوبی بلد است دوباره دعوت شده. کارت دعوت برای نابغه بوشهری به معنای پایان اختلافات و سوءتفاهم‌ها در ارتش مقتدری است که در چند قدمی جام‌ جهان‌نما جای گرفته است.

شاید وقتی دیگر

تلخ‌تر از این نمی‌شد. دو تفنگچی قهار آبی‌ها در لیگ ناگهان و بدهنگام اسیر کرونای منفور شدند تا دراگان اسکوچیچ مجبور شود علیرغم میل باطنی نام این دو توپچی را در سیاهه تیم ملی جای ندهد و با عرض پوزش آنها را به آینده‌ای نه چندان دور الصاق کند. این در حالی بود که نمایش‌های قابل قبول مهدی‌پور و حسین‌زاده در هفته‌های واپسین نیم‌فصل نخست، سبب شده بود قند در دل ناخدای کروات آب شود. کرونا، آخ کرونا!

بفرمایید اتاق انتظار

لیست انتظار هم برای خودش حکایتی دارد. شلوغی بی‌حد و حصر اردوی تیم ملی موجب شده تا دراگان چند توپچی کارساز و موفق را در لیست انتظار قرار دهد. این یعنی مردان لیست انتظار باید منتظر تلنگری از سوی نیمکت باشند تا به جمع یاران اصلی اضافه شوند.

همین که بدانید رنجرهایی چون اخباری، اسماعیلی‌فرد، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا که البته با ابتلای نوراللهی به لیست اصلی رسید، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی در اتاق انتظار چشم به انگشت اشاره اسکوچیچ دارند پی خواهید برد که ما چه بازیکنان باصلابتی دورتر از نیمکت پرطمطراق خویش داریم؛ بازیکنانی که هر یک به‌تنهایی حکم یک تیم را دارند.

ثابت کن سعید!

دعوت از سعید عزت‌اللهی که در هفته‌های اخیر مشغول اسباب‌کشی از سرزمین سردسیری آن سوی اروپا به اقلیم گرمسیری آن سوی خلیج فارس بود، نشان داد موسیو در هر شرایطی حضور پسر بندر را در کاروان ایران مغتنم می‌داند. حالا وقت آن رسیده که سعید نشان دهد پیوستن به لیگ قطر اثری در کیفیت بازی وی نداشته است. سعید باید خیلی چیزها را ثابت کند و دوباره در میانه میدان به جنگجویی تسخیرناپذیر بدل شود.

۴۱۵۴