دفاع چپ کومور: درون دروازه شبیه «واکی بایاشی» بودم!

دفاع چپ کومور: درون دروازه شبیه «واکی بایاشی» بودم!

پایگاه خبری فوتبالی - زندگی فوتبالی شاکر الهدهور در یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا مقابل کامرون برای همیشه تغییر کرد.

به گزارش فوتبالی، الهدهور که در تیم آژاکسیو در لیگ دسته دو فرانسه توپ می زند، با تیم ملی کومور به مسابقات رفته بود. کومور در اتفاقی غیرمنتظره و تاریخی توانست به یک هشتم نهایی برسد و مقابل میزبان مسابقات یعنی کامرون قرار گرفت. پیش از این بازی که مهمترین بازی تاریخ کومور بود، دروازه بان اصلیشان مصدوم شد و دو دروازه بان دیگر به کرونا مبتلا شدند. با وجود آن که  تست کرونای یکی از دروازه بان های کومور یعنی احمدا ساعاتی پیش از بازی منفی شده بود اما کنفدراسیون  فوتبال آفریقا اجازه حضورش را درون زمین نداد. بدین ترتیب تیم ملی کومور مجبور شد که از دفاع چپ خود یعنی شاکر الهدهور درون دروازه استفاده کند.

الهدهور در فرودگاه یائونده در مصاحبه با مارکا گفت:" یک روز قبل از بازی مربیان به من گفتند که اگر تست دروازه بان ها منفی نشود، من باید درون دروازه بایستم. حقیقتا هرگز درون دروازه قرار نگرفته بودم. فقط در خانه گاهی برای سرگرمی این کار را در بچگی انجام داده بودم. کمک مربی به همراه مربی دروازه بان ها من را انتخاب کردند چرا که حس می کردند که در کار با توپ خوب هستم و می توانم نقش یک مدافع آخر را هم داشته باشم."

کومور با نتیجه دو بر یک مقابل کامرون شکست خورد. در این بازی کومور در دقیقه ششم با کارت قرمز عبدو ده نفره شد اما الهدهور با توپگیری های بی نظیرش جلوی گلباران شدن تیمش را گرفت. شاکر ساعاتی پیش از بازی تصویری از "واکی بایاشی" دروازه بان معروف کارتون فوتبالیست ها منتشر کرده بود که خیلی از اوقات به حملات هم اضافه می شد. الهدهور در این باره گفت:" "واکی بایاشی" توپگیری های قشنگ تری نسبت به من داشت اما این انیمیشن را از بچگی دوست داشتم و او را الگوی خودم می دانستم. پیش از بازی فشار شدیدی را حس می کردم. کاپیتان تیم کارت قرمز گرفت و فکر می کردم یک کابوس در راه باشد اما در نهایت کار خوب هم تیمی هایم باعث شد تا کامرونی ها مجبور به شوت از بیرون محوطه جریمه شوند. با اعتماد به نفس زیادی بازی کردیم و نمایش خوبی داشتیم. بعد از بازی، بازیکنان زیادی به من تبریک گفتند. اونانا دروازه بان کامرون بعد از بازی من را بغل کرد. خانواده و دوستانم هم به من تبریک گفتند."

4125