گزارش ویژه/ نکونام هم وارد لیست ویژه پرسپولیس شد؛ بازنده‌های همیشگی!

گزارش ویژه/ نکونام هم وارد لیست ویژه پرسپولیس شد؛ بازنده‌های همیشگی!

پایگاه خبری فوتبالی- شکست فولاد در اولین هفته دور برگشت، فرضیه حضور نکونام در فهرست مربیان همیشه بازنده به پرسپولیس را در لیگ برتر تقویت کرد.

به گزارش فوتبالی، البته قدرت عجیب و غریب پرسپولیس در این چند فصل اخیر که همیشه با قهرمانی به پایان رسیده است، طوری بوده که کمتر تیمی فرصت عرض اندام برابر آنها داشته باشد. این مردان سابقه خوبی از رویارویی با پرسپولیس در لیگ برتر ندارند و مدت‌هاست با حسرت شکست دادن قرمزها زندگی می‌کنند.

* عبدالله ویسی

هیچ مربی‌ در تاریخ لیگ برتر بیشتر از ویسی برابر پرسپولیس شکست نخورده است: 11 بار. ویسی در 17 رویارویی با پرسپولیس تنها 2 بار موفق به شکست دادن این تیم شده که دست بر قضا یکی روی نیمکت استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بوده و دلیل اصلی قهرمان نشدن قرمزها. ویسی در 12 هفته پایانی لیگ نوزدهم سرمربی پیکان شد و به پرسپولیس باخت. او این فصل هم 4 بازی ابتدایی را روی نیمکت فولاد سپری کرد و به پرسپولیس در خانه باخت تا جلوی رکوردشکنی اهوازی‌ها در لیگ برتر گرفته شود.

 2 برد، 4 مساوی و 11 باخت عملکرد ویسی برابر پرسپولیس در لیگ برتر است.

* فراز کمالوند

رکورد شکست‌های پیاپی یک مربی برابر یک تیم در تاریخ لیگ برتر به فراز کمالوند تعلق دارد که برابر پرسپولیس در 8 رویارویی آخر، متحمل 8 باخت شده است (البته در این رکورد، او با فرکی همراه است که 8 باخت پیاپی برابر استقلال دارد). آمار کلی کمالوند برابر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر چنین است: 2 برد، 2 مساوی و 10 باخت. او در 8 رویارویی آخرش 7 بار باخته و تنها 2 گل زده است.

* مهدی تارتار

  انتقادات این چند وقت اخیر از تارتار احتمالا با خواندن این مطلب و پی بردن به عملکرد کمالوند و ویسی، کاهش خواهد یافت. تارتار در هر 4 رویارویی اخیرش با پرسپولیس شکست خورده، در 3 تقابل آخر گل نزده و 6 باخت در 7 مصاف اخیر دارد. تارتار رکورددار باخت به گل‌محمدی هم در تاریخ لیگ برتر است با 7 شکست. 3 برد (یکی با رای کمیته انضباطی بعد از نیمه تمام ماندن بازی به دلیل فحاشی تماشاگران به داور بازی داماش و پرسپولیس درحالیکه داماش 2 یک جلو بود)، 3 مساوی و 8 باخت، آمار رویارویی‌های لیگ برتری تارتار با پرسپولیس است. 

البته تارتار جزو معدود مربیان این چند فصل اخیر است که موفق به شکست دادن پرسپولیس در آزادی شده؛ با نفت مسجدسلیمان. عجیب‌ترین اتفاق درباره قصه تارتار و پرسپولیس مربوط است به لیگ بیستم؛ جاییکه تارتار با پیکان از هر 14 تیم دیگر حاضر در لیگ، امتیاز گرفت ولی برابر پرسپولیس در هر 2 بازی رفت و برگشت شکست خورد و موفق به گرفتن امتیاز نشد.

* جواد نکونام

او برخلاف تمامی افراد این لیست حتی یک بار هم موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده و با نساجی و فولاد تنها یک امتیاز از رویارویی با قرمزها گرفته. یک مساوی و 5 باخت عملکرد اوست که با در نظر گرفتن تنها 2 گل زده و ثبت فقط یک کلین‌شیت در 6 رویارویی نشان می‌دهد نکونام هنوز روش بردن پرسپولیس را نمی‌داند.

* علیرضا منصوریان

بعد از شروع خوب برابر پرسپولیس در اوایل دوران مربیگری شامل برد 2 صفر برابر این تیم در آزادی در لیگ 15 و برد دراماتیک سه بر دو در دربی، دوران افول شروع شد. 

منصوریان در هر 3 رویارویی آخرش به پرسپولیس باخته و تیم‌هایش در 4 تقابل آخر، گلی هم به پرسپولیس نزده‌اند.

* محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی

این 2 نفر را هنوز نمی‌توان جزو این فهرست قرار داد چون هرکدام‌شان تنها 3 بار برابر پرسپولیس قرار گرفته‌اند ولی اینکه هنوز صاحب بردی نشده‌اند یعنی آنها فاصله زیادی با حاضران این سیاهه ندارند. 2 مساوی و یک باخت، آمار مشترکی است که نویدکیا و مجیدی برابر پرسپولیس در لیگ برتر دارند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی