تراژدی در جام ملت‌های آفریقا؛ حداقل شش نفر جان باختند!

تراژدی در جام ملت‌های آفریقا؛ حداقل شش نفر جان باختند!

پایگاه خبری فوتبالی - حداقل شش نفر در ازدحام و فشار هواداران در نزدیکی ورزشگاه اومبله یائونده جان باختند.

به گزارش فوتبالی، کامرون و کومور در یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا به مصاف هم رفتند که تعداد بالای تماشاگران متقاضی ورود به ورزشگاه باعث شد تا برخی در فشار له شوند و جان خود را از دست بدهند. نصری پلبیا، فرماندار منطقه گزارش داده است که احتمال دارد که تعداد قربانیان بیشتر باشد.

ازدحام جمعیت برای ورود به ورزشگاه باعث شد تا کنترل از دست ماموران امنیتی در برود  و تا کنون حداقل 40 مجروح در این اتفاق گزارش شده است که برخی از مجروحان شرایط ناخوشایندی دارند و به بیمارستان منتقل شده اند.

منابع رسمی گزارش داده اند که بیش از  50 هزار نفر قصد ورود به استادیوم را داشته اند. در حقیقت استادیوم 60 هزار نفر گنجایش دارد اما به خاطر محدودیت های کرونایی فقط 50 هزار بلیت فروخته شده بود.

در تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده کاملا مشخص شد که تعداد پرشماری از هواداران قصد ورود به ورزشگاه را دارند اما ازدحام جمعیت باعث می شود که برخی از آنها در فشار له شوند و جان خود را از دست بدهند. برخی از مجروحان، کودکانی هستند که به مراکز پزشکی انتقال یافته اند. رویدادی که می توانست به جشن فوتبال در آفریقا تبدیل شود حالا به یک تراژدی و فاجعه تبدیل شده است.

4125