رئیس روسی فدراسیون جهانی شطرنج توسط آمریکا «مات» شد

رئیس روسی فدراسیون جهانی شطرنج توسط آمریکا «مات» شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون بین‌المللی شطرنج (FIDE) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ پس از اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مبنی بر تحریم‌هایی که این کشور علیه کرسان ایلیومژینوف، رئیس روسی فدارسیون بین‌المللی شطرنج وضع کرده، آقای ایلیومژینوف به هیئت‌مدیره این فدارسیون اطلاع داده تا زمانی که نامش از لیست تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا حذف شود از انجام هرگونه اقدام قانونی، مالی و تجاری FIDE دست خواهد کشید.

در ادامه بیانیه آمده است: آقای ایلیومژینوف خبر داده که مراحل قانونی با هدف درخواست اطلاعات بیشتر و اقدامات محدود در ایالات متحده، جایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا برای او تحریم‌های در نظر گرفته، آغاز کرده است. در جریان جلسه بعدی هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی شطرنج، آقای ایلیومژینوف پیشرفت روند قانونی پرونده خود را به اطلاع اعضای حاضر در جلسه خواهد رساند.

بیانیه اینچنین ادامه پیدا می‌کند: تصمیم آقای ایلیومژینوف برای کنار کشیدن از انجام هرگونه اقدام قانونی، مالی و تجاری FIDE، این اجازه را به او می‌دهد تا با تمرکز بیشتری به حل و فصل این موضوع بپردازد. تا اطلاع ثانوی بر اساس بند A.9.5 از اساسنامه فدراسیون بین‌المللی شطرنج و تا زمانی که رئیس مجاز به ادامه فعالیت شود، معاون او باید اختیارات این فدراسیون را بر عهده بگیرد. در نتیجه معاون آقای ایلیومژینوف می‌تواند  به طور رسمی فعالیت کند. بنابراین آقای ماکروپولوس از حالا ریاست این فدراسیون را بر عهده می‌گیرد و به طور رسمی نماینده فدراسیون بین‌المللی شطرنج خواهد بود.

انتهای پیام/