درخشان: نیم فصل اول لیگ کیفیت لازم را نداشت/ جام جهانی کنکور بهترین‌هاست

درخشان: نیم فصل اول لیگ کیفیت لازم را نداشت/ جام جهانی کنکور بهترین‌هاست

پایگاه خبری فوتبالی- «حمید درخشان» کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران چنگی به دل نزد؛ تیم‌ها در وضعیت ایده‌آل خود نبودند و یک فوتبال بی‌کیفیت و به دور از مسایل فنی را شاهد بودیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، حمید درخشان افزود: نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به نظرم اصلا خوب نبود، شرایطی رقم خورد که تیم‌ها در وضعیت ایده‌آل خود نبودند و یک فوتبال بی‌کیفیت و به دور از مسایل فنی را دیدیم.

وی ادامه داد: برخی تیم‌ها شاید در بُعد نتیجه‌گیری خوب عمل کردند اما در مسایل فنی، کارهای تکنیکی، تاکتیکی و مسایلی از این دست چیز خاصی را ندیدیم که امروز بخواهیم از آن دفاع کنیم. به طور کلی تمرکز لازم در نیم فصل اول بین بازیکنان و تیم‌های لیگ برتری دیده نشد و امیدوارم در نیم فصل دوم این موضوع حل شد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: حذف تیم‌های مطرحی مانند پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، جریمه‌هایی اعمال شده، صادر نشدن مجوز حرفه‌ای و اتفاقاتی از این دست نشان می‌دهد که فوتبال کشورمان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و این مسایل کافی بود تا تیم‌های دیگر لیگ نیز تحت تاثیر اتفاقات رخ داده، قرار بگیرند.

درخشان گفت: به آمار گلزنی تیم‌ها نگاه کنید، استقلال با ۲۴ و پرسپولیس و مس با ۲۱ گل زده بهترین آمار را به خود اختصاص دادند. همین تعداد گل نشانگر شرایط لیگ است. بحث فنی در لیگ امسال مورد توجه نبود و به نظرم تیم‌ها به دنبال نتیجه گرفتن هستند. امیدوارم شرایط در نیم فصل دوم رو به بهبودی برود و علاقه‌مندان به فوتبال بتوانند بازی‌های به مراتب بهتری را تماشا کنند.

وی تصریح کرد: بهترین فوتبال فصل مربوط به شهرآورد تهران می‌شود که میلیون‌ها بیننده دارد، کیفیت آن بازی هم دیدیم. هیچ تیمی خوب نبود و در بین تیم‌ها تغییر خاصی دیده نمی‌شود. البته در این میان تیم‌هایی مانند سپاهان، فولاد، پرسپولیس و استقلال را تا حدودی متفاوت دیدم اما آن‌ها هم در شرایط ایده‌آل نبودند. 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران همچنین در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم گفت: برخی اعتقاد دارند باید در دیدار با عراق کار را تمام کنیم و به جام جهانی برویم اما من می گویم که در دیدارهای بعدی هم باید با اقتدار کامل و برای پیروزی برابر حریفان صف‌آرایی کنیم تا شرایط تیم ملی از همه لحاظ بهتر شود. 

درخشان تاکید کرد: باید از همین الان برنامه‌ریزی کنیم که در جام جهانی چه می‌خواهیم و بر اساس خواسته‌ها حرکت کنیم. بعد از آن باید منابع مالی و هزینه‌هایی که قرار است انجام شود را مشخص کنیم. دیدارهای تدارکاتی مناسب با تیم‌های مطرح و قدرتمند گام بعدی در این راه است و امیدوارم بتوانیم در این راه موفق باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: جام جهانی مانند کنکور است و هر تیمی که بهتر عمل کرد و با آمادگی بیشتر در آن حاضر شود، می‌تواند انتظار موفقیت هم داشته باشد. کادر فنی هم در این برهه باید مسایل فنی را مد نظر قرارداده و سیستم‌های مختلفی را برای تیم ملی در نظر بگیرد. هر چه بیشتر کار کنیم، آماده‌تر می‌شویم و می‌توانیم بازی‌های بهتری را به نمایش بگذاریم. 

بازیکن اسبق پرسپولیس همچنین در خصوص شرایط این تیم و مشکلاتی که برای یحیی گل‌محمدی پیش آمده، گفت: باید این مسایل حل شود، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنند که ذهن یحیی باز باشد و همه ما از این تیم انتظار قهرمانی دوباره داریم. 

وی تصریح کرد: پرسپولیس در دیداری بسیار مهم موفق شد فولاد خوزستان را شکست دهد و امیدوارم روند این پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد.

7474