آتشِ کرونا دامن هند را گرفت/ میزبان از تورنمنت آسیایی فوتبال زنان حذف می‌شود؟

آتشِ کرونا دامن هند را گرفت/ میزبان از تورنمنت آسیایی فوتبال زنان حذف می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تایید کرد که دیدار حساس امروز هند-چین تایپه در گروهA جام ملت‌های آسیا 2022 زنان در ورزشگاه پاتیل در ناوی بمبئی برگزار نشد.

به گزارش فوتبالی، پس از چند مورد مثبت کووید-19، تیم ملی فوتبال زنان هند نتوانست اسامی حداقل 13 بازیکن مورد نیاز را برای بازی دوم خود در گروه A مقابل چین تایپه اعلام کند. 

مطابق با ماده 4.1 «قوانین ویژه قابل اعمال در مسابقات AFC در طول همه‌گیری کووید-19» (قوانین ویژه) تیم ملی هند نتوانست در این مسابقه شرکت کند و بنا بر اعلام AFC مفاد کامل ماده 4.1 اعمال خواهد شد.

علاوه بر این، ناتوانی هند در شرکت در این مسابقه همچنین باعث ایجاد ماده 6 از مقررات جام ملت های آسیا 2022 هند در AFC می شود و ممکن است هند از ادامه حضور در این رقابت‌ها نیز محروم شود تا نتایج پیشین این تیم هم ابطال شود. 

رقابت‌های جام ملت‌های 2022 فوتبال زنان آسیا به میزبانی هند، طبق برنامه‌ریزی با تیم‌های اول و دوم هر گروه و دو تیم از بهترین تیم‌های سوم سه گروه و مجموعاً 8 تیم وارد مرحله حذفی خود خواهد شد.

 حال حذف تیم ملی هند از ادامه این رقابت‌ها یک پرونده باز روی میز AFC است و باید دید که مسئولین پزشکی و بانیان برگزاری مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان در آسیا در خصوص این اتفاق چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

موضوعی که اگر به تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد، به نفع زنان ایران به اتمام می‌رسد و شاگردان مریم ایراندوست برای صعود مستقیم به مرحله حذفی این رقابت‌ها به یک برد خفیف مقابل چین تایپه در بازی روز چهارشنبه نیاز دارند.

هرچند اگر دختران ایران نتیجه‌ای جز پیروزی در دیدار سوم کسب نکنند، امید برای قرار گیری به عنوان یکی از دو تیم برتر سوم گروه‌های سه گانه خواهند داشت و مجدداً نام ایران را می‌توان در میان 8 تیم راه‌یافته به مرحله بعد این رقابت‌ها دید.

1377