اتفاق عجیب در جام ملت‌های آفریقا؛ یک تیم بدون دروازه‌بان!

اتفاق عجیب در جام ملت‌های آفریقا؛ یک تیم بدون دروازه‌بان!

پایگاه خبری فوتبالی - بازی یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا برای تیم کومور (قُمُر) مقابل کامرون میزبان مسابقات می توانست یک بازی تاریخی برای آنها باشد اما حالا به یک کابوس تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، دوازده عضو تیم کومور شامل سرمربی این تیم و دو تا از سه دروازه بانشان به کرونا مبتلا شده اند. دروازه بان دیگر آنها سلیم بن بوانا در پیروزی تیمش مقابل غنا با نتیجه سه بر دو دچار مصدومیت شد و شرایط بدنی لازم را برای بازی ندارد. بدین ترتیب کومور باید از یکی دیگر از بازیکنانش درون دروازه مقابل کامرون استفاده کند که در تورنمنتی نظیر جام ملت های آفریقا شرایط عجیبی است و قطعا به سود کامرون است تا صعود آسانی به یک چهارم نهایی داشته باشد.

جمال محمد مدیر ورزشی فدراسیون جزایر کومور اعتقاد دارد که کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی می تواند یک راهکار کلیدی پیدا کند و بتوانند دروازه بانی جدید را در لیستشان قرار بدهند.

قوانین کنفدراسیون فوتبال  آفریقا نشان می دهد که اگر تیمی دروازه بان نداشته باشد اما یازده بازیکن آماده داشته باشد، باید بازیهایش را برگزار کند. کنفدراسیون فوتبال آفریقا البته گفته است که در شرایط اضطراری شاید کمیته مسابقات خودش در این باره به شکل استثنا تصمیم گیری کند. 

فدراسیون کومور امیدوار است که مصدومیت بن بوانا دروازه بان فیکس این تیم موردی اضطراری تلقی شود چرا که این بازیکن پس تکل آندره آیو از زمین خارج شد که در این صحنه مهاجم غنا از زمین اخراج شد.

4125