پیش‌بازی میلان - یوونتوس؛ پیولی به دنبال شکستن طلسم شکست‌ناپذیری الگری

پیش‌بازی میلان - یوونتوس؛ پیولی به دنبال شکستن طلسم شکست‌ناپذیری الگری

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقه‌ی سنتی و حساس روسونری و بیانکونری در لیگ ایتالیا امشب به میزبانی میلانی ها برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب هفته‌ی بیست و سوم از دور برگشت رقابت های لیگ سری آ ایتالیا (کالچو)، امشب یکشنبه سوم بهمن ماه 1400 هجری شمسی مصادف با بیست و سوم ژانویه سال 2022 میلادی از ساعت 23:15 به وقت تهران، شاگردان استفانو پیولی در تیم آ ث میلان در استادیوم سن سیروی شهر میلان و با قضاوت مارکو دی بِلو، داور سرشناس ایتالیایی پذیرای شاگردان ماسیمیلیانو الگری در تیم یوونتوس خواهند بود.

دو تیم در شرایطی پا به این مسابقه می گذارند که میلانی ها با کسب چهل و هشت امتیاز از بیست و دو بازی قبلی خود در رتبه‌ی دوم جدول رده بندی سری آ ایتالیا قرار دارند و در تعقیب همشهری صدرنشين خود هستند. یوونتوسی ها هم با کسب چهل و یک امتیاز از بیست و دو بازی قبلی خود در رتبه‌ی پنجم این جدول جای گرفته اند.

میلان و یوونتوس در آخرین دیداری که مقابل یکدیگر به میدان رفته بودند، دیدار دور رفت لیگ همین امسال بود که نتیجه تلاششان در تورین با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود. در شش رویارویی قبل از آن در مسابقات مختلف نیز دو برد برای هر کدام از تیم ها و دو تساوی به ثبت رسیده بود.

هیچ‌ یک از نُه دیدار اخیر میلان و یوونتوس در چهارچوب سری آ در سن سیرو مساوی نشده و شش برد برای یوونتوس به دست آمده و سه برد هم برای میلان حاصل شده است.

میلان در سه بازی از چهار دیدار اخیرش مقابل یوونتوس در سری آ، دو برد و یک تساوی کسب کرده و شکست نخورده است. همچنین بانوی پیر در هشت بازی اخیرش در سری آ نباخته است.

میلان که روند چهار برد متوالی در لیگ را پشت سر می گذاشت، با شکست عجیب خانگی مقابل اسپتزیا شوکه شد. این فرصت سوزی شاگردان استفانو پیولی به اینتری ها اجازه داد که با وجود تساوی بدون گل مقابل آتالانتا، همچنان در صدر جدول رده بندی سری آ ایتالیا باقی بمانند.

در طرف مقابل، یوونتوس هم به دنبال آن است که نیم فصل اول ناموفق خود را جبران کند. کسب برد برای شاگردان ماسیمیلیانو الگری در بازی امشب، کاملاً حیاتی است چرا که می‌ تواند آن ها را به فاصله‌ی چهار امتیازی میلان برساند و کاملاً به جمع مدعیان قهرمانی برگرداند.

استفانو پیولی امیدوار است برد چهار بر دوی تیمش مقابل یوونتوس که در جولای ۲۰۲۰ در سن سیرو رقم خورد، بار دیگر تکرار شود. در آن بازی میلان دو هیچ عقب بود اما در نیمه دوم عملکردی طوفانی را به نمایش گذاشت و چهار گل بدون پاسخ را به بیانکونری زد. میلان دو مدافع اصلی خود را در دسترس ندارد و مشکلات خط دفاعی در بازی‌ های مهم مقابل یوونتوس و اینتر، می‌ تواند پاشنه آشیل تیم پیولی باشد. با این حال بازگشت زود هنگام اسماعیل بن ناصر از جام ملت‌ های آفریقا، خیال پیولی بابت خط هافبک را کمی راحت‌ تر کرده است. 

مکس الگری، سرمربی یوونتوس تأکید کرده که تیمش در آستانه‌ی این بازی، به قهرمانی در ایتالیا فکر نمی‌ کند. الگری در مورد اهداف بیانکونری در این فصل این طور گفت: "بهتر است خیلی دور نشویم. در حال حاضر بگذارید به گرفتن نتیجه ای خوب در بازی مقابل میلان فکر کنیم؛ تیمی‌ که در یک سال و نیم گذشته عالی کار کرده است. به پیولی تبریک می‌ گویم، آن ها برای قهرمانی می‌ جنگند و در این راه کاملاً با ثبات نشان داده اند. ما باید پا به پای آن ها پیش برویم و در پایان فوریه شرایط خودمان را به بهترن شکل ممکن ارتقاء دهیم. صحبت کردن در مورد فتح اسکودتو در حال حاضر هیچ منطقی ندارد."

بیانکونری شکست دردناک در سوپرکاپ ایتالیا را با نمایش خوب اخیرش در جام حذفی به دست فراموشی سپرده است. تورینی ها امیدوارند با شکست دادن میلان، طلسم پیروزی مقابل یکی از چهار تیم بالای جدول را بشکنند و به منطقه‌ی کسب سهمیه‌ی لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌ تر شوند. یوونتوس مصمم است در سن سیرو، نتیجه‌ی خوبی کسب کند.

برای میلان در بازی امشب سیمون کیائر، فیکایو توموری و پیترو پلگری به علت مصدومیت و فوده بالوتوره به همراه فرانک کسیه نیز به علت حضور در جام ملت‌ های آفریقا غایب خواهند بود. در طرف مقابل نیز برای یوونتوس در دیدار امشب لئوناردو بونوچی و فدریکو کیه زا به دلیل مصدومیت و آرون رمزی هم به خاطر مشکلات مربوط به ابتلا به کرونا از لیست تیم خارج شده اند.

ترکیب احتمالی میلان برای تقابل امشب با بیانکونری در سیستم 1-3-2-4:

مایک ماینان، داویده کالابریا، پیر کالولو، السیو رومانیولی، تئو هرناندز، راده کرونیچ، ساندرو تونالی، الکسی سالِماکرز، براهیم دیاز، رافائل لیائو، زلاتان ابراهیموویچ

ترکیب احتمالی یوونتوس برای تقابل امشب با روسونری در سیستم 1-3-2-4:

وویچک شزنی، ماتیا دی شیلیو، ماتیاس دلیخت، جورجو کیلینی، لوکا پلگرینی، مانوئل لوکاتلی، آرتور ملو، خوان کوادرادو، پائولو دیبالا، وستون مک کنی، آلوارو موراتا

9404