گزارش تسنیم/ مبهم مثل فدراسیون بسکتبال!

گزارش تسنیم/ مبهم مثل فدراسیون بسکتبال!

پایگاه خبری فوتبالی- شرایط غبار‌آلود و مبهم فدراسیون بسکتبال به هیچ عنوان، شایسته این ورزش دانشگاهی و المپیکی که تعداد زیادی بازیکن خارجی در لیگ آن حضور دارند، نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، با وجودی که مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال از 19 دی به 6 بهمن موکول شد، گذشت زمان نه تنها شرایط برگزاری این مجمع را تسهیل نکرد بلکه با استعفای محمدرضا صالحیان، دبیر فدراسیون‌، شرایط پیچیده‌تر هم شد. صالحیان قرار بود دبیر برگزاری مجمع باشد.
گذشته از مسئله دبیر مجمع، وزارت ورزش هنوز نتیجه تایید صلاحیت نامزدهای شرکت در انتخابات فدراسیون بسکتبال را اعلام نکرده که این موضوع نیز در نوع خود جالب توجه و باعث سردرگمی نامزدها شده است.

بسکتبال، عنوان  سنگین و باارزش «نخستین ورزش تیمی المپیکی ایران» را به دنبال خود دارد اما شرایط و امکانات این رشته، هیچگاه در حد یک ورزش المپیکی نبوده است. نداشتن سالن استاندارد که ورزشکاران در فصل سرما حداقل در آن یخ نکنند و عدم ثبات در برخی ارکان فدراسیون از بزرگ‌ترین مشکلات سازمان بسکتبال ایران است که می‌توان همه این نقاط ضعف را به حساب رئیس گذاشت.

شنید‌‌ه‌ها حاکی از آن است که وزارت ورزش، امروز یا فردا برای فدراسیون بسکتبال، دبیری انتخاب خواهد کرد تا مجمع را برگزار کند و اهالی فدراسیون امیدوار هستند نتیجه تایید صلاحیت نامزدها نیز حداکثر تا فردا اعلام شود. برای روسای هیئت‌ها نیز دعوت‌نامه‌ شرکت در مجمع 6 بهمن ارسال شده تا به فکر تهیه بلیط باشند.

شرایط غبار‌آلود و مبهم فدراسیون بسکتبال به هیچ عنوان، شایسته این ورزش دانشگاهی و المپیکی که تعداد زیادی بازیکن خارجی در لیگ آن حضور دارند، نیست. جالب اینکه با تعدد و عمق مشکلات این فدراسیون، اجازه خوش‌بینی و حتی رویاپردازی را نیز به خوش بین‌ترین هوادار این رشته نمی‌دهد.

فدراسیون بسکتبال برای خروج از شرایط سرد و یکنواخت فعلی، نیاز به ثبات و قدرت مدیریت دارد. مدیری که اگر از پسِ تملک یک سالن بسکتبال در مرکز شهر برنمی‌‌آید، حداقل بتواند سیستم تهویه سالن آزادی را که بیش از 5 دهه از نصب آن می‌گذرد از حالت تولید صدا به حالت تولید گرما و سرما تغییر دهد. در شرایط فعلی، اوج فداکاری و مسئولیت‌پذیری انجام شده در بسکتبال، توسط مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی و تیم مهرام انجام می‌شود که بعد از دیدارهایی که تیمش عملکرد نه چندان خوبی دارد، خود را ضعیف‌ترین مربی عنوان می‌کند و همه تقصیرها را گردن می‌گیرد.

6641