آزمون طلسم ایرانی‌ها را در لورکوزن می‌شکند؟(عکس)

آزمون طلسم ایرانی‌ها را در لورکوزن می‌شکند؟(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- سردار آزمون، پنجمین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه بایرلورکوزن محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبالی، آزمون در شرایطی از فصل آینده پیراهن باشگاه آلمانی را بر تن خواهد کرد که پیش از او، 4 بازیکن ایرانی دیگر هم برای این تیم بازی کرده بودند.

از داریوش یزدانی شروع کنیم که طبق آمار ترانسفرمارکت، 5 بازی برای این تیم انجام داده است. یزدانی البته هیچوقت فرصت بازی در بوندس‌لیگا را پیدا نکرد و یک بازی در لیگا پوکال یا جام لیگ آلمان انجام داد و 4 حضور دیگر او در میدان هم مربوط به بازی این بازیکن برای تیم دوم لورکوزن می‌شود!

مهدی پاشازاده هم که مثل داریوش یزدانی از استقلال به لورکوزن ترانسفر شده بود، فقط 2 بار پیراهن این تیم را پوشید. او یکبار در جام حذفی آلمان برای این تیم به میدان رفت و دیگر بازی او هم مربوط به جام یوفا می‌شود.

علی موسوی هم علیرغم حضور در لورکوزن، هیچوقت برای تیم اول این باشگاه بازی نکرد و طبق آمار ترانسفرمارکت، او در 4 دیدار برای تیم دوم لورکوزن، 3 گل به ثمر رساند.

اما اولین بازیکن ایرانی باشگاه لورکوزن، پرویز کوزه کنانی بوده که علیرغم عقد قرارداد با تیم آلمانی، شرایط عجیبی برای او رقم خورد.

طبق اطلاعات سایت تخت جمشید، حضور او در فوتبال آلمان تنها به سه ماه محدود شد چرا که برای همراهی تیم منتخب ایران با تیم فوتبال ارتش انگلستان به تهران فراخوانده شد . کوزه کنانی  در مسابقه ی مذکور که با نتیجه 3-5 به سود ایران به پایان رسید، زننده 3 گل تیم میزبان بود اما او که تنها برای یک هفته به ایران امده بود با وجود قرارداد با باشگاه لورکوزن در تهران ماندگار شد تا علاوه بر ابطال قرارداد، موظف به پرداخت یک غرامت به میزان 4500 مارک شود.

1984