پورتو به دنبال خروج بازیکنی که شش سال سنش را کم کرد!

پورتو به دنبال خروج بازیکنی که شش سال سنش را کم کرد!

پایگاه خبری فوتبالی - پورتو در نظر دارد که درهای خروجی را به روی شانسل امبمبا باز کند چرا که تردیدهای زیادی در مورد سن این بازیکن ایجاد وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، قرارداد ملی پوش کنگویی در پایان فصل به اتمام می رسد و کوریو دامانیا گزارش داده است که باشگاه پرتغالی برنامه ای برای تمدید قراردادش ندارد. دلیلش هم در مورد سن واقعی امبمبا است. روی کاغذ این مدافع 27 سال سن دارد اما ممکن است که  سن او شش سال بالاتر از چیزی باشد که در ابتدا اعلام شده است.

در سال 2013، سی ان ان گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن امبمبا دارای چهار تاریخ تولد مختلف بین سالهای 1988 تا 1994 بود. تاریخ تولد امبمبا در زمان ثبت قرارداد با دو باشگاه اولش در کنگو 1988 تعیین شده بود. او در زمان حضور در مسابقات راهیابی به جام ملت های آفریقای 2011 تاریخ تولدش را 30 نوامبر 1991 اعلام کرده بود. تاریخ تولد امبمبا در زمان امضای قرارداد با اندرلخت 8 آگوست 1994 تعیین شده بود یعنی در زمانی که در سال 2015 با 7.5 میلیون پوند به نیوکاسل ملحق شد، 21 سال سن داشته است.

برای این که شرایط عجیب تر شود، امبمبا در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که تاریخ تولدش 1990 بوده است. این در حالیست که او پیش از انتقال به انگلیس تست استخوان داده است تا مشخص شود که متولد 1994 بوده است. وی گفته بود:" من تست استخوان دادم و نتایج این تست سن واقعی من را مشخص می کند. من فقط می خواهم فوتبال بازی کنم و به دنبال اطلاعات غلط نیستم. در مورد سن من و تاریخ تولدهای مختلف چیزهای زیادی گفته شده اما من حقیقت را ثابت کردم. مردم در آفریقا، خودم، خانواده ام و دوستانم در آفریقا می دانیم که شانسل امبمبا در روز 8 آگوست 1994 متولد شده و فقط همین مهم است. گاهی در آفریقا وقتی می بینند که کسی در حال رشد است، می خواهند او را تخریب کنند. من نمی خواهم تفکرات تخریب کننده را داشته باشم."

امبمبا 59 بازی در نیوکاسل داشت و بعد از آن به پورتو ملحق شد و در تیم پرتغالی بیش از صد بازی داشت. گفته می شود که میلان به دنبال خرید رایگان او در پایان فصل است اما بحث سن این بازیکن شاید انتقالش را مشکل کند.

4125