پیش‌بازی ایران - چین/ تنه‌به‌تنه با پرافتخارترین زنان آسیا

پیش‌بازی ایران - چین/ تنه‌به‌تنه با پرافتخارترین زنان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- در دومین دیدار از رقابت‌های گروهA جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیداری سخت و حیاتی به مصاف پرافتخارترین تیم آسیا خواهد رفت!

به گزارش فوتبالی، بیستمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از 30 دی ماه به میزبانی کشور هندوستان آغاز و تیم ملی زنان ایران در گروه نخست، با تیم‌های هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

دختران ایران تاکنون در این تورنمنت نامی نداشته‌اند و اکنون نخستین حضور خود را در بالاترین سطح فوتبال زنان قاره کهن تجربه خواهند کرد. 

یوزهای ایرانی روز گذشته نیز با کسب نتیحه تساوی بدون گل مقابل هند، به نخستین امتیاز در نخستین حضور تاریخی خود دست یافتند و با امتیازگیری از میزبان رقابت‌ها که بازی‌های تدارکاتی با قدرت‌ها جهانی نظیر برزیل داشته، شایستگی‌هایشان را نشان دادند.

شاگردان مریم ایراندوست در دومین گام مرحله گروهی این رقابت‌ها از ساعت 13:30 روز یکشنبه، سوم بهمن ماه، در ورزشگاه مومبای به مصاف کشور چین خواهند رفت. دیداری که سه امتیاز آن، صعود زنان چینی به مرحله بعدی را درپی خواهد داشت و برای دختران ایرانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

مقایسه تجربه و افتخارات:

چین در آخرین رده‌بندی فیفا جایگاه 19 جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین این کشور سابقه 14 دوره حضور در تورنمنت جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را در کارنامه دارد و 8 بار هم به عنوان قهرمانی رسیده تا لقب پرافتخارترین تیم آسیا را به خود اختصاص دهد.

کسب 57 پیروزی در تاریخ حضور در جام ملت‌ها و به ثمر رساندن 348 گل، از دیگر افتخارات کسب شده دختران چینی در قاره آسیا است.

تیم ملی ایران نیز در آخرین رنکینگ فیفا رده 70 را به خود اختصاص داده است. رتبه‌ای که تا چند ماه قبل، برای ملی پوشان یک به آرزو مبدل گشته بود و به لطف بازی‌های درخشان شاگردان ایراندوست در دیدارهای تدارکاتی و اهمیت دوباره به زنان فوتبالیست، ایران دوباره به رنکینگ فیفا بازگشت.

گام اول در جام بیستم:

چین در دیدار نخست خود مقابل چین تایپه توانست این تیم را با 4 گل از پیش رو بردارد و از همان بازی اول با کسب سه امتیاز توأم با حشنواره گل، برای سایر مدعیان کسب جام قهرمانی خط و نشان بکشد. 

تیم ایران نیز در دیدار با هند میزبان، پس از 90 دقیقه تلاش جانانه به تساوی بدون گل دست یافت. درخشش دروازه‌بان و مدافعین ایران و گاه ضدحملات زهردار مهاجمین، درکنار حملات متعدد هندوها بازی افتتاحیه را بسیار گرم و مهیج کرده بود. 

چهره‌های شاخص:

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه برگزاری این رقابت‌ها به تشریح عملکرد چهار ستاره جوان که می‌توانند رقم زننده مهم‌ترین نتایج در گروه اول باشند پرداخت و از وانگ‌اس هوانگ از چین و هاجر دباغی از ایران تمجید کرد.

همچنین کاپیتان وانگ شوانگ با 2 گل و یک پاس گل بهترین بازیکن مصاف چین با همتای تایپه‌ای خود بود و از دیگر بازیکنان شاخص چینی‌ها می‌توان به وانگ شن‌شن و ژانگ ژین نیز اشاره کرد که در دیدار نخست هم موفق به گلزنی شدند.

در ترکیب ایران نیز، زهره کودایی قهرمان اول میدان نبرد با هند بود. کودایی با چند واکنش بی‌نظیر مهاجمین هند را در بازکردن دروازه ایران ناکام گذاشت و با سیوهای فراتر از آسیا، عنوان برترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد. همچنین غزاله بنی‌طالبی در قلب دفاع و نگین زندی در خط حمله از دیگر بازیکنان شاخص ایران در دیدار افتتاحیه این تورنمنت بودند.

وضعیت در جدول:

چین اکنون با 3 امتیاز و تفاضل گل 4+ یکه و تنها به صدر جدول گروهA تکیه زده و بعید به نظر می‌رسد که جزء تیم‌های صعود کننده از این گروه به مرحله بعد رقابت‌ها نباشد.

تیم ملی فوتبال ایران نیز با تساوی روز گذشته مقابل هند، مشترکاً با میزبان در رده دوم جدول رده‌بندی گروه ایستاده و اگر در مصاف با چین امتیاز گیری کند، گام بزرگی در مسیر صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که طبق هماهنگی‌های انجام شده پیش از برگزاری رقابت‌ها، تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار با لباس قرمز رنگ به مصاف سفید پوشان چین خواهد رفت.

زهره کودایی، بهناز طاهرخانی، غزاله بنی‌طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ثنا صادقی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی یازده دختر ایران در مصاف با هند بودند که با چینش 4-2-3-1 به میدان رفتند.

مرضیه نیکخواه، زهرا معصومی، یاسمن فرمانی و سارا ظهرابی‌نیا نیز به صورت تعویضی در مصاف با هند حاضر شدند. ثنا صادقی نیز تنها بازیکن یک کارته ایران است و باید دید که تدبیر مریم ایراندوست در بکارگیری بازیکنان و آرایش تیم ملی در مصاف با تیم قدرتمند چین چه خواهد بود؟

1377