روایت جدید درباره اتفاقی که قهرمانی را از استقلال گرفت

روایت جدید درباره اتفاقی که قهرمانی را از استقلال گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- آیا اسب سواری بازیکنان استقلال مانع قهرمانی این تیم در دوره اول لیگ برتر شده بود؟

به گزارش فوتبالی، استقلال در حالی قهرمانی در فصل اول لیگ را از دست داد که شاگردان مرحوم پورحیدری، حتی در صورت تساوی مقابل ملوان در انزلی می‌توانستند قهرمان لیگ شوند اما به حریفشان باختند و پرسپولیس در تهران از سد فجر سپاسی گذشت تا با یک امتیاز بیشتر از استقلال، لیگ را با صدرنشینی به پایان برساند.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال در بخشی از مصاحبه‌ چند روز قبلش با روزنامه خبرورزشی، درباره آن موضوع گفته بود:" یک حرکت غیر حرفه‌ای موجب از دست رفتن کاپ قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ برتر شد. ما برای بازی به انزلی رفته بودیم و روز قبل از مسابقه تعدادی از بازیکنان استقلال اسب سواری کردند. سوارکاری فشار بسیار زیادی به کشاله ران می‌آورد و همین مسئله موجب شد بازیکنان ما مقابل ملوان دچار مشکل شوند و بازی را ببازیم. همان اسب سواری یک کاپ قهرمانی از استقلال گرفت."

مدیرعامل اسبق استقلال در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که گویا ماجرا به این شکل نبوده است. پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد، استقلال 3-4 روز قبل از بازی با ملوان راهی انزلی شد و همین موضوع روی برهم خوردن تمرکز شاگردان پورحیدری تاثیرگذار بود و آنها نتوانستند جلوی ملوان، بازی خوبی ارائه کنند.

از طرف دیگر، ماجرای اسب سواری هم کاملا متفاوت با چیزی بوده که فتح‌الله‌زاده تعریف کرده و گویا فقط یکی دو بازیکن استقلال، فقط برای گرفتن عکس ، سوار اسب شده بودند و به محض گرفتن عکس، از اسب پیاده شدند.

البته دلایل دیگری هم درباره قهرمان نشدن استقلال در آن سال مطرح شده که نمی‌توان چندان به آنها استناد کرد.

توضیح: عکس کاور مربوط به بازی استقلال و پیکان در فصل اول لیگ برتر است.

1984