بازیکنی که قرار بود جانشین زیدان شود، تنیسور شد!

بازیکنی که قرار بود جانشین زیدان شود، تنیسور شد!

پایگاه خبری فوتبالی - این که کمی بعد از بازنشستگی زیدان لقب "زیزوی جدید" به بازیکن جوانی برسد، اتفاقی است که باعث می شود فشاری دیوانه وار به بازیکن مذکور وارد شود.

به گزارش فوتبالی، یوان گورکوف یکی از بازیکنانی بود که لقب "زیدان جدید" را کسب کرد. گورکوف که حالا 35 ساله است، در جوانی به نظر می رسید که آینده درخشانی پیش رویش دارد. او زیر نظر پدرش کریستین اولین بازی خود را در لوریان داشت و بعد از آن به رن رفت که در این تیم خوش درخشید و نگاه بزرگان فوتبال دنیا را جلب کرد تا در سن 20 سالگی راهی میلان شود.

گورکوف از نظر شرایط بدنی و حرکات درون زمین شباهت هایی به زین الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه داشت اما این بازیکن هرگز نتوانست موفقیت های دوران فوتبال شماره 5 سابق رئال مادرید را تکرار کند. فصل 07-2006 که اولین فصل گورکوف در سری آ بود، بهترین فصلش با دو گل و پنج  پاس گل در 34 بازی بود اما به تدریج  امید از این ستاره جوان رخت بربست و این بازیکن به لیگ فرانسه برگشت تا در بوردو بازی کند. او در فصل 09-2008 با بوردو قهرمان لیگ فرانسه شد و عنوان بهترین بازیکن مسابقات را کسب کرد چرا که فصلی درخشان با پانزده گل و چهارده پاس گل داشت.

گورکوف در جام جهانی 2010 به همراه تیم ملی فرانسه روزهای کابوس واری را داشت چرا که فرانسوی ها با درگیری های درونی آن بازیها را به اتمام رساندند. گورکوف در سومین و آخرین بازی فرانسه در مرحله گروهی از زمین اخراج شد. یوان بعد از آن با 22 میلیون یورو به المپیک لیون پیوست. این بازیکن به علت مشکلات بدنی در لیون موفق نبود و در فصل 16-2015 به علت مصدومیت 292 روز از میادین دور بود. آخرین بازی گورکوف در تیم ملی فرانسه به سال 2013 برمی گردد. بدین ترتیب بازیکنی که قرار بود جانشین زیدان شود هرگز به سطح زیزو نرسید و در سال 2018 آخرین روزهای دوران فوتبالش را در تیم دیژون داشت که در این تیم فقط 126 دقیقه بازی کرد.

یوان پس از فسخ قراردادش با دیژون دیگر فوتبال بازی نکرد اما حالا نشریه فرانسوی "لوتلگرام" گزارش داده است که او در سن 35 سالگی رشته خود را عوض کرده و به سراغ تنیس رفته است. گورکوف در لیگ دسته دوی تنیس فرانسه در تیم لارمور پلاژ" عضویت دارد که در دو بازی خود دو پیروزی داشته و به نظر می رسد که با وجود آن که نتوانسته جانشین زیدان شود، ناامید نیست و می خواهد در رشته تنیس موفق شود!

4125