ربیعی: هزینه‌‌ اردوی داخلی و خارجی ما تفاوتی با هم نداشت/ 2 بازی در 72 ساعت نگران کننده است

ربیعی: هزینه‌‌ اردوی داخلی و خارجی ما تفاوتی با هم نداشت/ 2 بازی در 72 ساعت نگران کننده است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: با توجه به شرایط کل استان و بارندگی در همه شهرها به سیرجان آمدیم و 120 دقیقه زیر باران بازی کردیم.

به گزارش فوتبالی، محمد ربیعی در نشست خبری پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل شهرخودرو در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: در دو بخش صحبت می‌‌کنم. ابتدا تشکر ویژه ای از شهر سیرجان، مردم عزیزش، باشگاه گل‌گهر و آرمان گهر و هیات فوتبال و اهالی رسانه دارم. با توجه به شرایط کل استان و بارندگی در همه شهرها به این شهر آمدیم و 120 دقیقه زیر باران بازی کردیم. 

سرمربی تیم مس رفسنجان ادامه داد: در مارتنی 120 دقیقه‌ای کار کردیم. وظیفه من است از همه اهالی فوتبال کرمان تشکر کرده و به تیم شهرخودرو هم به دلیل بازی خوبی که انجام داده خداقوت و خسته‌‌نباشید می‌گویم. 

ربیعی اضافه کرد:‌ شهرخودرو مقابل سپاهان و پرسپولیس بازی خوبی انجام داد. در ابتدای دیدار با فولاد هم یک بازیکن خود را از دست داد. تیم بسیار خوب و منسجمی است. بلوک چهار و پنج نفره ایجاد می‌کند و بسیار خوب و سرعتی به سمت دروازه حریف می‌رود. برای باز کردن این دیوار دفاعی کار سختی داشتیم. حتی مقابل گل‌گهر هم این کار را انجام داد. در کل در کارهای دفاعی تیم خوب و منسجمی است. 

وی افزود: بیشتر مالک توپ و زمین بودیم اما موقعیت‌های زیادی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد. البته فرصت‌هایی هم داشتیم. در نیمه اول منشا می‌توانست از تک به تک خود استفاده کند. در اینگونه بازی‌ها باید خیلی با تدبیر کار کنید. این دور از جام حذفی نشان داد جام شگفتی‌ها است.

سرمربی تیم مس عنوان کرد: در بخش دوم صحبت‌هایم باید از بازیکنان مس تشکر جانانه کنم. انرژی گذاشتن 120 دقیقه‌ای آنها در این هوای سنگین و زمینی که برای اولین بار روی آن بازی می‌کردند، قابل تقدیر است. حضور مس رفسنجان در جمع هشت تیم برتر جام حذفی را ابتدا به بازیکنانم و سپس به مردم رفسنجان و باشگاه تبریک می‌گویم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. خوب است یک فصل را بین هشت تیم تمام کردیم و امسال هم در جمع هشت تیم جام حذفی حضور داریم.

ربیعی ادامه داد: موضوع نگران‌کننده برای ما این است که در 72 ساعت آینده باید با سپاهان بازی کنیم. هرچند حریف روز گذشته 120 دقیقه بازی کرد اما ما هم امروز این کار را انجام دادیم با این تفاوت که سپاهان 24 ساعت بیشتر استراحت کرده است خیلی زمان کمی برای ریکاوری داریم. فشردگی مسابقات از لحاظ جسمانی همه تیم‌ها را مستهلک کرده و از لحاظ فنی هم کیفیت بازی‌ها را رو به نزول می‌برد. با این وجود مجبور هستیم این مسابقه را برگزار کرده و در تعطیلات نیم‌فصل تیم را ریکاوری کنیم تا دیدار با سپاهان هم فرصت ریکاوری نداریم.

وی در خصوص عملکرد محسن آذرباد در هفته‌های اخیر توضیح داد: سومین سال همکاری من با محسن است. قبل از آن هم همدیگر را می‌شناختیم. از نمایش او خوشحال هستم. بازیکنانی مانند آذرباد دیر به فوتبال ما معرفی شده‌اند. وی اکنون بالاتر از 30 سال سن دارد. بچه بسیار مؤدب، با شخصیت و با اخلاقی است. در این سه سال هم به شناخت کافی از دیدگاه‌های من رسیده و خوب کار می‌کند. 

سرمربی مس رفسنجان اضافه کرد: اجازه دهید در کنار آذر باد از کل بازیکنانم تشکر کنم. بچه‌های ما واقعاً یک تیم هستند. متأسفانه روز گذشته و قبل از اعزام تیم به سیرجان اتفاق بدی رخ داد. پس از اتمام تمرین شاهین توکلی قصد حمام رفتن داشت اما به دلیل لیز خوردن روی شیشه افتاد و دست و پایش زخمی شد.به خاطر این اتفاق پسر خوب‌مان را از دست دادیم. مهدی کیانی هم به دلیل فیزیوتراپی ناشی از مصدومیت کمر در اختیار ما نبود. مهرداد رضایی هم مصدوم است. با این وجود سایر بچه‌ها امروز خیلی خوب کار کردند و از همگی آنها  تشکر می‌کنم. بازی سخت و سنگینی داشتیم.

ربیعی در مورد آخرین وضعیت زمین شهدای مس رفسنجان توضیح داد: درباره این موضوع نمی‌توانم جواب دقیقی بدهم. باید صبر کرده و ببینیم ابتدا شرایط جوی چگونه می‌شود فردا جلسه‌ای با مدیریت باشگاه مس برگزار می‌کنیم که با بالا و پایین کردن مسائل  در خصوص وضعیت زمین تصمیم بگیریم. در این مورد زیاد صحبت کرده و فشار لازم را هم گذاشتم. امیدوارم وضعیت زمین اختصاصی تیم مس بهتر شود و جدا از راحت شدن خیال خودمان برای برگزاری تمرینات و بازی‌ها از نیم فصل دوم هم شاهد حضور تماشاگران‌مان هم در ورزشگاه باشیم.

وی اضافه کرد: زمین شماره 2 مجموعه مس رفسنجان دارای چمن مصنوعی است پس از اتمام مسابقات فصل گذشته باید این چمن را برداشته و آن را از نوع زیرسازی می‌کردیم. همچنین باید سیستم گرمایشی و موتورخانه هم برای آن تعبیه می‌شد. با کاشت چمن زمین را به این فصل نمی‌رساند به همین دلیل تصمیم گرفته شد از چمن رولی استفاده کنیم که آن هم داستان‌های خودش را دارد. روز گذشته با حضور زیندینی، علیزاده و سایر مسئولان باشگاه جلسه‌ای برگزار کردیم و به ما قول دادند زمین را به اولین دیدار نیم فصل دوم برسانند ولی این موضوع همت و تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد. امیدوارم این اتفاق بیفتد در غیر این صورت باید برای دور برگشت تدبیر دیگری بیندیشیم. البته اطمینان دارم اولین تمرین مس برای فصل آینده قطعاً در شماره 2 رفسنجان برگزار خواهد شد که این هم دستاورد بزرگی است.

ربیعی اضافه کرد: صحبت‌های من در نشست‌های خبری مقداری طولانی می‌شود و به همین دلیل مخاطبان برای مطالعه آن باید حوصله زیادی داشته باشند اما باید از اشکان خورشیدی و تیم داوری‌اش تشکر کنم. قضاوت دیدارهای اینچنینی خیلی سخت است اما وی خیلی خوب و مسلط سوت زد.

وی درباره لغو اردوهای برون‌مرزی تیم‌های کشورمان پاسخ داد: درباره سفر ابتدای فصل ما هم حرف‌های زیادی مطرح شد. می‌توانید از مدیریت باشگاه بپرسید. هزینه‌ای که برای این اردو داشتیم تفاوتی با هزینه اردوهای داخلی نداشت.نمی‌گویم کمتر اما خیلی هم بیشتر نبود. به منطقه‌ای رفتیم که انسان‌های خیلی کمی داشت و در ارتفاع بلند واقع شده بود. در آن منطقه تمرینات تاکتیکی و بدنی انجام دادیم اما اگر مقام بالادستی چنین اردوهایی را ممنوع کرده قطعاً تمکین خواهیم کرد. در آن زمان ممنوعیتی وجود نداشت و دو تیم به اردوی خارج از کشور رفت اما اکنون اگر اردوها لغو شده تمکین می‌کنیم.

سرمربی تیم مس رفسنجان ادامه داد: مس رفسنجان در کل نیم فصل اول در شرایط اردویی بود و به همین دلیل در تعطیلات نیم‌فصل اردویی نخواهیم داشت. تمرینات خود را در همین سرچشمه ادامه می‌دهیم و یا شاید به شهر دیگری برویم. اگر به هر شهری برویم سریع برمی‌گردیم زیرا کل اردوی نیم‌فصل و میان‌فصل خود را همان ابتدای فصل برگزار کردیم.

6641