گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا از دیدار زنان ایران و هند در جام ملت‌ها

گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا از دیدار زنان ایران و هند در جام ملت‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی پنج دیدار در جام ملت‌های فوتبال زنان از جمله ایران و هند پرداخت و نوشت: این مسابقات اتحاد مجدد تیم‌ها برای صعود به جام‌جهانی است.

به گزارش فوتبالی، تارنمای ای اف سی در گزارشی درباره پنج دیدار در جام ملت های فوتبال زنان نوشت: با تیم‌ها، بازی‌ها و جادوی بیشتر، جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا بهتر از گذشته برگزار می‌شود.

در این مسابقات که از هشت تیم به ۱۲ تیم افزایش یافته است، بزرگترین ستارگان قاره کهن در برابر برخی از تیم های نوظهور حضور خواهند داشت و بازی ها قبال پیش بینی نیست.

با نزدیک‌تر شدن به روز افتتاحیه، پنج مسابقه را ارزیابی کردیم که باید دید در این رقابت‌ها چه دیدارهایی میان این تیم ها تکرار می‌شود و چه فرصت هایی تنها یک بار در زندگی رخ می دهد.

دیدار هند و ایران: ورزشگاه پاتیل بمبئی

رنکینگ هند:۵۵، رنکینگ ایران ۷۰

آخرین دیدار ایران با هند در جام طلای ۲۰۱۹ زنان هند بود که تیم ملی ایران یک بر صفر تن به شکست داد.

هند با هدایت توماس دنربی میزبان جام ملت‌های آسیا زنان آسیا است و آنها باور دارند که در برابر ایران که برای اولین بار در جام ملت ها حضور می یابد، پیروز خواهند شد.

دیدار ۳۰ دی‌ماه می‌تواند به یک موقعیت مهم و فرصت طلایی برای ۲ تیم تبدیل شود تا سه امتیاز را کسب کنند اما تا رسیدن به مرحله حذفی راه زیادی است.

دیدار تایلند و فیلیپین: ورزشگاه پاتیل بمبئی

رنکینگ تایلند ۳۸، فیلیپین ۶۴

آخرین دیدار تایلند با فیلیپین در مسابقات قهرمانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ آسیا بود که فیلیپین ۴ بر ۲ بازی را به تایلند واگذار کرد.

یک دربی منطقه‌ای و بازی مهم در راه رسیدن به مرحله حذفی میان تایلند و فیلیپین که در اول بهمن برگزار می شود.

این دیدار در تعیین اینکه کدام تیم به مرحله حذفی صعود کند، بسیار اهمیت دارد.

پیروزی تایلند مقابل رقیب منطقه‌ای خود در جام ملت‌های ۲۰۱۸ آسیا آنها را به نیمه نهایی رساند و بلیت حضور در جام جهانی فوتبال زنان را برای آنها رزرو کرد. در حالی که فیلیپین پس از شکست در پلی آف مقابل کره جنوبی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ فرانسه را از دست داد و در این بازی انتقام خود را خواهد گرفت.

دیدار فیلیپین و استرالیا: ورزشگاه فوتبال بمبئی

رنکینگ فیلبپین ۶۴، استرالیا ۱۱

اخرین دیدار استرالیا با فیلیپین در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۸ بود که استرالیا ۷ بر صفر برنده شد.

آلن استاتیچ زمانی که استرالیا به فینال جام ملت ها در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ رسید، این تیم را همراهی می کرد اما سرمربی سابق استرالیا اکنون به عنوان سرمربی فیلیپین مقابل تیم قبلی خود در جام ملت های ۲۰۲۲ قرار می گیرد.

این سرمربی ۴۸ ساله پس از جدایی از استرالیا در سال ۲۰۱۹ اکنون باید با توجه به قرعه کشی مسابقات جام ملت‌ها شاهد، باید آماده رقابت با تیم سابق خود باشد.

دیدار تیم های ژاپن و کره جنوبی: مجموعه ورزشی شیو چاتراپاتی، پونا

رنکینگ ژاپن ۱۳، کره جنوبی ۱۸

آخرین دیدار این ۲ تیم در مسابقات انجمن اروپایی جشنواره های فولکلور بود که ژاپن به برتری یک بر صفر برابر کره جنوبی دست یافت.

از نظر رده بندی، این تقابل بین رقبای شرق آسیا نوید یک بازی مرحله گروهی را می دهد و دو تیم از ۲۰ تیم برتر جهان را در بزرگترین صحنه قاره مقابل یکدیگر قرار خواهد داد.

آنها باید تا روز سوم بازی منتظر بمانند اما جی سویون ستاره کره جنوبی قبلا در مورد اهمیت برتری برابر ژاپن برابر این تیم صحبت کرده است.

این مسابقه همچنین می تواند در تعیین مسیر رسیدن فینال بسیار مهم باشد. تیم دوم در گروه C با برندگان گروه B در مرحله آخر دیدار خواهد کرد، امتیاز این بازی در هفتم بهمن ماه بسیار ارزشمند خواهد بود.

دیدار تیم های ویتنام و میانمار: ورزشگاه پاتیل بمبئی

رنکینگ ویتنام ۳۲، میانمار ۴۷

دیدار این ۲ تیم در مرحله فینال انتخابی المپیک توکیو با برتری یک بر صفر ویتنام برابر میانمار برگزار شد.

همزمان با رویارویی بالقوه حماسی ژاپن و کره در پونا، دیگر تیم‌های گروه C  یعنی ویتنام و میانمار در یک مسابقه مهم دیگر در ناوی بمبئی به مصاف هم خواهند رفت.

این یکی دیگر از درگیری‌ها میان رقبای منطقه‌ای است و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی مهم است.

ویتنام در مسابقات مقدماتی اردن ۲۰۱۸ و توکیو ۲۰۲۰ میانمار را شکست داد. آیا میانمار بالاخره می تواند راهی برای عبور از همسایگان خود در بزرگترین صحنه آسیا پیدا کند؟

7474