پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام باشگاه‌های اروپا درگذشت

پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام باشگاه‌های اروپا درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - پاکو خنتو اسطوره رئال مادرید و پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام باشگاه های اروپا در سن 87 سالگی درگذشت.

به گزارش فوتبالی، پاکو خنتو یکی از بزرگترین بال چپ های تاریخ فوتبال به شمار می رود که تنها بازیکن تاریخ است که شش بار قهرمان جام باشگاه های اروپا شده است. خنتو که در سال 1953 به رئال مادرید ملحق شد، در سالهای 1956، 1957، 1958، 1959، 1960 و 1966 قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.

خنتو در دوران حضورش در رئال مادرید 23 جام کسب کرد که یکشنبه گذشته مارسلو پس از شش دهه به اولین بازیکنی تبدیل شد که به تعداد جامهای وی می رسد.  خنتو در سالهای اخیر به عنوان رئیس افتخاری باشگاه رئال مادرید در مراسم های مختلف حضور داشت.

خنتو بخشی از نسل طلایی رئال مادرید در دهه های پنجاه و شصت میلادی بود که در سمت چپ خط حمله حضور داشت و در کنار اسطوره هایی نظیر پوشکاش، دی استفانو و ریموند کوپا در ترکیب رئال مادرید بازی می کرد.

خنتو در رای گیری فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال عنوان بهترین بازیکن اسپانیایی تاریخ را کسب کرده است و جدا از شش قهرمانی اروپا در رئال مادرید دوازده بار هم قهرمان لالیگا شد. وی 43 بازی هم در تیم ملی اسپانیا داشته است.

4125