چرا طارمی جایزه پوشکاش را نبرد؟/ گل مهدی از نظر هواداران اول شد!

چرا طارمی جایزه پوشکاش را نبرد؟/ گل مهدی از نظر هواداران اول شد!

پایگاه خبری فوتبالی - در نهایت گل مهدی طارمی در بازی چلسی و پورتو عنوان بهترین گل سال 2021 فیفا را کسب نکرد و از کسب جایزه پوشکاش باز ماند.

به گزارش فوتبالی، گل لاملا در بازی آرسنال و تاتنهام در رده اول قرار گرفت. بر اساس آمار منتشر شده توسط فیفا، گل طارمی بیشترین رای را در میان هواداران کسب کرده است. در حقیقت گل طارمی 13 امتیاز را کسب کرده است. گلی که بیشترین رای را توسط هواداران کسب کند، 13 امتیاز کسب می کند. گل لاملا در رده بندی هواداران سوم شده و بر اساس قوانین 9 امتیاز کسب کرده است. گل پاتریک شیک نیز چهارم شده و هشت امتیاز کسب کرده است. گل محبوب دوم یکی از هشت گل دیگر بوده که فیفا آن را اعلام نکرده است.

اما جایی که طارمی رای کمتری کسب کرده، در میان آرای هیئت انتخاب بوده است. در حقیقت هیئت انتخاب را جمعی از اسطوره های فیفا  تشکیل می دهند که ارای آنها به اندازه آرای هواداران ارزش دارد. هیئت انتخاب فیفا، گل لاملا را به عنوان  گل برتر انتخاب کرده و 13 امتیاز نصیب بازیکن آرژانتینی شده است. گل پاتریک شیک از نظر هیئت انتخاب دوم شده و 11 امتیاز کسب کرده است. گل طارمی اما از نظر هیئت انتخاب چهارم شده و هشت امتیاز گرفته است. گل محبوب سوم هیئت انتخاب یکی از هشت گل دیگر بوده است.

بدین ترتیب لاملا با مجموع این دو آرا توانسته 22 امتیاز کسب کند. طارمی و پاتریک شیک هر کدام 21 امتیاز کسب کرده اند اما نکته این جاست که بر اساس قوانین، در صورت برابری امتیازات، ارزش رای هواداران بیشتر است. به طور مثال اگر هیئت انتخاب گل طارمی را به عنوان گل سوم برتر انتخاب می کرد، مهاجم تیم ملی ایران 9 امتیاز می گرفت و 22 امتیازی می شد و با توجه به این که آرای هواداران بیشتر بود، جایزه پوشکاش را کسب می کرد. در حال حاضر نیز هر چند که مجموع امتیازات طارمی و شیک برابر است اما مهاجم ایرانی بالاتر از مهاجم اهل جمهوری چک قرار گرفته است. به هر صورت به نظر می رسد که طارمی بدشانس بود که هیئت انتخاب فیفا به او روی خوش نشان نداد در غیر این صورت می توانست تاریخ ساز شود و جایزه پوشکاش را ببرد.

4125