گزارش‌روز؛ ۵ دلیل برای اثبات بهترین بازیکن سال بودن لواندوفسکی

گزارش‌روز؛ ۵ دلیل برای اثبات بهترین بازیکن سال بودن لواندوفسکی

پایگاه خبری فوتبالی - در آستانه‌ی برگزاری مراسم برترین های سال فیفا معروف به د بست، باز هم نام مهاجم لهستانی باواریایی ها برسر زبان ها افتاده است.

به گزارش فوتبالی، مراسم انتخاب برترین فوتبالیست مرد جهان عصر روز دوشنبه برگزار خواهد شد. روبرت لواندوفسکی که سال قبل این عنوان را مال خود کرد امسال نیز در میان سه فینالیست قرار دارد. در این متن با ذکر پنج آمار برجسته از سال گذشته لواندوفسکی نشان می دهیم که چرا قاتل لهستانی بهترین بازیکن جهان در سال 2021 بوده است:

1- بهترین گلزن اروپا

لواندوفسکی با پنجاه و هشت گل در تمامی رقابت‌ ها، برترین گلزن اروپا در سال 2021 بود و اختلاف بسیاری نیز با نفر دوم، کیلیان امباپه با 43 گل دارد. برای مهاجم لهستانی از زمان ورودش به بوندسلیگا، این موفق ترین سال از نظر گلزنی بود. بهترین آمار او 48 گل بود که در سال 2019 ثبت شد. با زدن 41 گل در فصل 2020/2021 همچنین برای اولین لواندوفسکی فاتح جایزه کفش طلا نیز شد.

2- از نظر آماری، هر بازی یک گل

این بازیکن 33 ساله در 47 بازی خود در سال 2021 به طور میانگین هر 69 دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز کرده است؛ به عبارتی دیگر، حداقل یک بار در هر مسابقه. این همچنین بهترین نرخ گلزنی در بین تمام بازیکنان پنج لیگ برتر اروپا که در سال 2021 حداقل 550 دقیقه بازی کردند، می باشد. او حتی توانست از انتظارات بالایی که از او می رفت نیز فراتر رفته و چهار گل بیشتر از xG (گل های مورد انتظار از یک بازیکن بر اساس کیفیت موقعیت های گلزنی) خود به ثمر برساند.

3- رکورددار بوندسلیگا (شاید) تا ابد

لواندوفسکی با زدن 43 گل در بوندسلیگا در سال 2021 و 41 گل در فصل 2020/2021، دو رکورد متعلق به گرد مولر اسطوره بایرن مونیخ را که نزدیک به 50 سال پابرجا بود و مدت ها دور از دسترس تلقی می شد، شکست. علاوه بر این، لواندوفسکی با زدن 120 گل در دیدارهای خارج از خانه از رکورد کلاوس فیشر (117) به عنوان بهترین گلزن خارج از خانه در تاریخ لیگ آلمان پیشی گرفت.

4- بهترین بازیکن جام باشگاه های جهان

بایرن مونیخ به لطف موفقیت خود در جام باشگاه های جهان در فوریه، به دومین باشگاه تاریخ پس از بارسلونا تبدیل شد که شش گانه را کسب می کند. نقش اصلی را در این بین لواندوفسکی بر عهده داشت که توانست برترین بازیکن تورنمنت جام باشگاه های جهان نیز شود.

5- رکورد 100% برد در لیگ قهرمانان اروپا

لواندوفسکی در سال 2021 در 8 بازی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و در هر 8 بازی پیروز شد و در این بازی ها 11 گل به ثمر رساند. کاپیتان لهستان در حال حاضر در 22 بازی متوالی در اروپا پیروز شده - آماری که هیچ بازیکنی تا به حال به آن دست نیافته است.

9404