فوتبال ملی زنان محروم از VAR در جام ملت‌ها

فوتبال ملی زنان محروم از VAR در جام ملت‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 بدون استفاده از تکنولوژی داوران ویدئویی در مرحله گروهی برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، بعد از 4 ماه انتظار برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022، این تورنمنت که بالاترین سطح تورنمنت ملی در عرصه فوتبال زنان در قاره آسیا است، از پنجشنبه 30 دی آغاز خواهد شد و تا یکشنبه 17 بهمن ادامه خواهد داشت؛ تیم ملی فوتبال زنان ایران به عنوان یکی از 12 تیم برتر قاره در این تورنمنت حضور دارد.

ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران که نخستین دوره حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کنند، در گروه اول باید با رقبای سرسختی چون هندِ میزبان و چین و چین‌تایپه که هر دو سابقه قهرمانی در آسیا را دارند و جزو بهترین تیم‌های قاره به شمار می‌روند، رقابت کنند.

نکته مهم درباره برگزاری رقابت‌ها به میزبانی هند این است که در مسابقات مرحله گروهی، خبری از تکنولوژی کمک داور ویدئویی نیست و از VAR استفاده نخواهد شد؛ طبق تصمیم‌گیری انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است این تکنولوژی از مرحله یک چهارم نهایی در در دستور کار قرار گیرد.

طبق آن‌چه اعلام شده، در محل تمرینات داوران VAR شبیه‌سازی شده تا مشکلی برای تمرین و استفاده داوران از این تکنولوژی نباشد؛ 6 نفر به عنوان داوران ویدئویی در اتاق مخصوص حضور خواهند داشت تا از طریق 7 دوربین تعبیه شده، 4 دسته تصمیم‌گیری مهم را انجام دهند؛ گل یا عدم گل، پنالتی یا عدم پنالتی، کارت قرمز مستقیم و بررسی شبهه درباره دادن کارت زرد یا قرمز.

گفتنی است که در جام باشگاه‌های آزمایشی که برای فوتبال زنان در اردن برگزار شد، تکنولوژی داور ویدئویی استفاده شد و به کمک فوتبال زنان ایران آمد؛ چرا که در مسابقه با حریف هندی، خطای خشن دروازه‌بان حریف با استفاده از این تکنولوژی با کارت قرمز داور همراه شد و توانست کمک بزرگی به شهرداری سیرجان، نماینده فوتبال زنان ایران در این مسابقه کند و باعث پیروزی شاگردان جهان‌نجاتی شد.

7474