گزارش ایسنا/ غمگین و ناامید مثل هواداران شهر خودرو!

گزارش ایسنا/ غمگین و ناامید مثل هواداران شهر خودرو!

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران شهر خودروی مشهد در واکنش به نتایج ضعیف این تیم در لیگ برتر بیست و یکم اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، حال شهرخودرو خوب نیست؛ این را هر کسی که نیم‌نگاهی به جدول رده‌بندی کرده‌ باشد، می‌فهمد. چهار امتیاز از ۱۵ بازی بدون حتی یک برد و با فاصله‌ای معنادار قعرنشین مطلق جدول!

با توجه به اتفاقات و حواشی به نظر می‌رسد به جز هواداران فوتبال خراسان، همگان پذیرفته‌اند که این تیم قطعا سقوط خواهد کرد و امیدی به بقای آن نیست. به طور متوسط هر تیم لیگ برتری برای بقا حداقل به ۲۶ امتیاز نیاز دارد؛ یعنی شهر خودرو در نیم‌فصل دوم باید از ۱۵ بازی آتی خود حداقل ۲۲ امتیاز بگیرد؛ بیش از پنج برابر آنچه در نیم‌فصل نخست دشت کرده‌ است!

۲۲ امتیاز یعنی حداقل ۶ برد، چهار تساوی و ثبت تنها پنج شکست؛ آن هم برای تیمی که در نیم‌فصل نخست هیچ تیمی را نبرده و ۱۱ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده‌ است.

هواداران فوتبال خراسان روز گذشته، ۲۶ دی، در اعتراض به وضعیت این تیم و نحوه مالکیت فرهاد حمیداوی مقابل سالن شهید بهشتی مشهد و اداره‌ کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان استانی و واگذاری امتیاز کامل این باشگاه به خراسان رضوی شدند اما آیا این اتفاق رخ می‌دهد؟

خبرنگار ما با حضور در این تجمع و گفت‌وگو با هواداران فوتبال خراسان دغدغه‌های آن‌ها در خصوص این تیم را جویا شده که در ادامه می‌خوانید.

علیرضا، جوانی حدود ۲۸ ساله که در تجمع اعتراضی هواداران شهر خودرو شرکت کرده بود، می‌گوید: مساله‌ای که امروز هوادار دغدغه‌مند فوتبال این شهر با آن مواجه است، نیاز به راه حلی فوری دارد و نمی‌شود با وعده‌های پوچ جو را آرام کرد و بررسی وضعیت تیم را به فرداها موکول کرد. تیم ما عملا سقوط کرده و بیان کردن برخی بهانه‌ها کاری پیش نمی‌برد. زنوزی مشابه کار حمیداوی را در تبریز انجام داد؛ چه برخوردی با او صورت گرفت؟ تنها تفاوتی که میان تراکتور و شهر خودرو وجود دارد، این است که مردم تبریز تمام‌قد پشت تیم خود بودند و صدای اعتراض‌شان بلند شد اما در مشهد این مساله چندان برای مردم اهمیت ندارد؛ کما اینکه از یک جمعیت سه تا چهار میلیونی مشهد جمعیت زیادی در تجمع شرکت نکردند.

وی ادامه می‌دهد: زمانی که فشار مردمی بالا باشد، مسئولان استانی برای اینکه مردم را راضی نگه دارند، مجاب می‌شوند حرکتی انجام دهند اما متاسفانه عزمی از سوی مسئولان خراسان رضوی در این قضیه وجود ندارد. استانداری، شهرداری، نمایندگان مجلس و... هیچیک ورود نکردند و حالا دیگر کار از کار گذشته‌ است. متاسفانه این میزان بی‌توجهی به فوتبال فقط در مشهد و خراسان یافت می‌شود.

علیرضا با انتقاد از وضعیت تیم‌های دولتی و بودجه‌ای که در اختیار دارند، خاطرنشان می‌کند: استقلال، پرسپولیس، فولاد، گل‌گهر و... تحت حمایت دولت هستند. تا حدی به امثال حمیداوی و زنوزی حق می‌دهم. زمانی که حمیداوی پدیده را تحویل گرفت، نرخ دلار حدود ۱۱ هزار تومان بود. متاسفانه نه تنها برخی تیم‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند بلکه حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی هم توسط آنان به آن صورت پرداخت نمی‌شود و تیم‌های خصوصی منبع درآمدی ندارند. با این حال هیچکس در بخش خصوصی حق ندارند که تیم را بازیچه خود قرار دهند.

شهرخودرو مُرد؛ تیم دیگری را احیا کنید

محمد، مردی حدودا ۵۰ ساله که به عنوان یکی از علاقه‌مندان به فوتبال خراسان در این تجمع شرکت کرده بود، بیان می‌کند: حدود ۲ ماه از روزهایی که مسئولان استان مدام وعده و وعید می‌دادند، گذشته و شرایط شهر خودرو همانند گذشته است. قرار بود امتیاز این تیم به استان واگذار شود اما به یک‌باره ورق برگشت. مشخص است زور حمیداوی زیاد است. هر هفته که می‌گذرد، شهر خودرو به لیگ یک نزدیکتر می‌شود. این تیم در نیم‌فصل دوم با این بازیکنان خیلی بعید است که بتواند اکثر بازی‌ها را ببرد و بقای خود را قطعی نماید.

وی اضافه می‌کند: هیات فوتبال و اداره‌ کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی از هم‌اکنون پای کار بیایند و تیم دیگری از خراسان مانند پیام را احیا کنند. مسئولان شهر خودرو یا پدیده را فراموش کنند. این تیم سقوط کرده و کارش تمام است. وقتی زور مسئولان به حمیداوی نمی‌رسد، چاره‌ای نیست. شاید حمیداوی دنبال این است که تیمش سقوط کند تا امتیاز آن را در لیگ یک بفروشد. این تیم اگر به لیگ یک سقوط کند، غیرممکن است به لیگ برتر صعود کند. خراسان رضوی کم صنایع و کارخانه دارد؟

محمد تصریح می‌کند: چند ماه است که فوتبال لیگ برتر ایران را تماشا نمی‌کنم. به عشق کدام تیم لیگ ایران را تماشا کنم؟ به عنوان یک هوادار مشهدی بازی‌های پرسپولیس و استقلال را دنبال کنم؟ اسم فوتبال که می‌آید، اشک‌مان در می‌آید. فوتبال در مشهد تمام شد. تیم مشهد از انتها به تیم نابغه ایران تبدیل شده است. با ۱۴ امتیاز چهار امتیاز کسب کرده‌ایم. در ۲۰ دوره لیگ برتر هیچ زمان چنین نتیجه‌ای کسب نشده است. مسئولانی که می‌گویند زورشان به این آقا نمی‌رسد، اصلا او را به مشهد راه ندهند. چرا زمین رایگان در اختیارش می‌گذارید؟ هنوز به آخر فصل نرسیده، تیمش جمع شود تا بعدا نتواند برای تیمش قیمت تعیین کند.

فوتبال فرزند ناتنی خراسان است

محسن، جوانی حدود ۳۰ ساله نیز از بی‌توجهی مسئولان خراسان رضوی به ورزش و فوتبال در این استان گلایه دارد و اظهار می‌کند: ورزش و به خصوص فوتبال در خراسان رضوی با آن همه صنایع و ثروت یک فرزند ناتنی برای این استان محسوب می‌شود. اگر به گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم تیم‌های خراسانی در لیگ همیشه با مشکلات، بی‌پولی، نبود امکانات و آبروریزی در سطح کشوری مواجه بوده‌اند. مدیرانی هم که در سر کار حضور داشته‌اند، دنبال آزمون و خطا بوده‌اند و از فوتبال چیزی سرشان نمی‌شده است. سال‌هاست با این شیوه جلو آمده‌ایم و پس از ابومسلم هیچ موقع ویترین خوبی نداشته‌ایم که پایگاه مردمی داشته باشد.

7474