دهقانی: بدهی تراکتور به اندازه کرایه تاکسی مسئولان شرکت مس هم نیست/در صورت عدم واگذاری، وزیر صمت را استیضاح می‌کنیم

دهقانی: بدهی تراکتور به اندازه کرایه تاکسی مسئولان شرکت مس هم نیست/در صورت عدم واگذاری، وزیر صمت را استیضاح می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان اینکه انتقال تیم تراکتور به مجتمع مس سونگون قطعی است، گفت: در صورتی که این کار نهایی نشود، وزیر صمت را استیضاح می‌کنیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، الهویردی دهقانی درباره دلایل تأخیر در روند واگذاری باشگاه تراکتور به مجتمع مس سونگون اظهار داشت: انتقال تیم تراکتور به مس سونگون قطعی و حتمی است. کلیات این موضوع با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصویب شده است. این خواسته ما و مردم استان است. برخی به خاطر منافع شخصی یا هر دلیل دیگری مسائلی را مطرح و بی‌انصافی می‌کنند. شرکت ملی مس سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در کرمان هزینه می‌کند و هیچ بازدهی هم ندارد.

وی افزود: یک‌سوم استخراج مس از منطقه ورزقان است و بیش از نصف دارایی شرکت مس نیز در این منطقه قرار دارد. این حق مسلم ورزقان است. دیر یا زود هم این اتفاق (انتقال تراکتور به شرکت مس) خواهد افتاد. عده‌ای مقاومت می‌کنند که این مقاومت هم شکسته خواهد شد.

«پس با این اوصاف موضوع مخالفت و ممانعت برخی‌ برای این انتقال صحت دارد؟» نماینده مردم ورزقان در واکنش به این سؤال گفت: ممانعت نشده ولی مانند سایر بخش‌ها که برخی افراد منافع شخصی خودشان را پیش می‌برند، در این موضوع هم عده‌ای همین هدف را دنبال می‌کنند.

دهقانی گفت: کار انتقال مالکیت باشگاه انجام خواهد شد و اگر این اتفاق نیفتد،‌ ممکن است کار به استیضاح وزیر صمت نیز بکشد. وزیر دستور داده این کار انجام شود. او بر اساس حق و حقوق مردم این دستور را داده، اما پایین دستی‌ها امروز و فردا می‌کنند. کلیات این موضوع تصویب شده و فقط بحث جزئیات مانده که پیگیر آن هستیم. اگر هم این اتفاق نیفتد مجلس و نمایندگان ابزارهایی دارند و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا زنوزی موافق واگذاری باشگاه تراکتور است یا خیر؟ عنوان کرد: زنوزی اوایل نمی‌خواست باشگاه را واگذار کند، اما الان خودش هم اعلام کرد که آمادگی این کار را دارد. باشگاه باید کارشناسی و میزان بدهی‌ها مشخص شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان بدهی‌های باشگاه تراکتور و اینکه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باید این بدهی‌ها هر چه زودتر پرداخت شود، گفت: بدهی تراکتور که هزار میلیارد تومان نیست. مبلغ بدهی تراکتور برای شرکت مس به اندازه کرایه تاکسی هم نیست! این پول هزینه دو، سه بار رفتن مسئولان شرکت مس به اروپا هم نمی‌شود. انتقال باشگاه تراکتور یک کار ملی و برای صنعت فوتبال کشور است. دیر هم شده و باید خیلی سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد. طوری شده که مردم پای کار آمده‌اند و می‌گویند چرا در کرمان 17 تیم را حمایت می‌کنید ولی این یک تیم را حمایت نمی‌کنید.

«چه زمانی واگذاری اختیارات باشگاه تراکتور به شرکت مس نهایی خواهد شد؟» دهقانی در پاسخ به این سؤال گفت: از نظر ما واگذاری اتفاق افتاده و این موضوع در حضور وزیر صنعت تصویب شده است، ولی برای در اختیار گرفتن باشگاه تراکتور توسط شرکت ملی مس، کار کمی کُند پیش می‌رود و دلیل آن را نمی‌دانم. وزیر دستور آن را داده و اگر بیشتر از این طول بکشد حتماً اقداماتی علیه وزیر صمت انجام خواهد شد.

7474