آشنایی با گروه فولاد| دیاباته و عزت اللهی سلاح استراماچونی مقابل نکونام/ الاهلی با قایدی و نوراللهی آماده جدال با اهوازی ها

آشنایی با گروه فولاد| دیاباته و عزت اللهی سلاح استراماچونی مقابل نکونام/ الاهلی با قایدی و نوراللهی آماده جدال با اهوازی ها

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال فولاد در گروه C لیگ قهرمانان آسیا رقابت سختی را تیم قایدی و نوراللهی و همچنین تیم استراماچونی دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 امروز (دوشنبه) به صورت مجازی برگزار شد تا رقبای نمایندگان کشورمان مشخص شود.

استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه از سوی AFC نتوانستند در رقابت ها حضور پیدا کنند و سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 خواهد بود.

در این گروه بندی سپاهان در گروه D قرار گرفت و با تیم های الدحیل قطر و پاختاکور ازبکستان و برنده پلی آف(التعاون عربستان و الجیش سوریه) رقیب شد. فولاد خوزستان نیز در گروه C با تیم های الغرافه قطر، شباب الاهلی دبی و آهال ترکمنستان رقیب شد.

*شباب الاهلی (تقابل فولاد با قایدی و نوراللهی)

شباب الاهلی برای فوتبال دوستان ایرانی از تابستان گذشته نامی آشنا شد. وقتی مهدی قایدی و احمد نوراللهی دو ستاره استقلال و پرسپولیس راهی لیگ امارات شدند و طلسم 10 ساله عدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ این کشور شکسته شد.

باشگاه الاهلی یکی از پرافتخارترین های امارات به شمار می آید و در ذهن ایرانی ها نیز سابقه درخشانی دارد. علی کریمی جادوگر فوتبال ایران سال ها برای الاهلی درخشید و از این تیم راهی بایرن مونیخ شد.

قایدی و نوراللهی از تابستان گذشته به خواست مهدی علی مربی ایرانی الاصل شباب الاهلی به این تیم پیوستند. این دو بازیکن ملی پوش کشورمان افت و خیزهای زیادی در طول فصل داشتند و الاهلی تا پایان هفته سیزدهم لیگ امارات با کسب 23 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

شباب الاهلی قهرمان فصل گذشته لیگ امارات است و در این فصل مشکلاتی را داشته و نتوانسته نتایج خوبی و قابل انتظار را کسب کند. این تیم شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امارات نیز حذف شد که این نتیجه فشار را روی بازیکنان ایرانی و سرمربی تیم زیاد کرده است.

نکته عجیب در شباب الاهلی این روزها بلاتکلیفی دو بازیکن خارجی جدید این تیم است. بهترین گلزن لیگ نروژ و هافبک آرژانتینی دو بازیکن تازه وارد خارجی شباب الاهلی هستند که ماه گذشته وارد دبی شدند ولی هنوز نتوانستند کارت بازی دریافت کنند و همچنان از روی سکوها بازی های شباب الاهلی را دنبال می کردند.

به نظر می رسد فولاد به مصاف شباب الاهلی در دوران اوج نمی رود و تقابل شاگردان نکونام با قائدی و نوراللهی در آسیا جذابیت خاص خود را داشته باشد.

*الغرافه قطر (تقابل جذاب نکونام با استراماچونی=دیاباته و عزت اللهی سلاح استرا)

الغرافه یکی از 4 تیم مطرح قطر به شمار می آید. این تیم یکی از ریشه دارترین تیم های باشگاهی این کشور به شمار می آید که هواداران زیادی نسبت به بقیه تیم های قطری دارد. نکته قابل توجه در این تیم حضور آندره آ استراماچونی سرمربی اسبق استقلال روی نیمکت مربیگری این تیم است.

استراماچونی در ابتدای فصل هدایت زردهای قطری را برعهده گرفت و تحول بزرگی در نتایج این تیم نسبت به سال گذشته ایجاد کرد. الغرافه اکنون با 14 هفته از لیگ ستارگان با کسب 20 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.

نکته جالب این است که الغرافه سهمیه پلی آف قطر بود ولی با حذف استقلال و پرسپولیس بیشترین منفعت را شاگردان استراماچونی دیدند و بدون بازی پلی آف مستقیم در مرحله گروهی قرار گرفتند.

استراماچونی در این فصل روی نیمکت الغرافه برای رسیدن به اهدافش شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال را به خدمت گرفته و این بازیکن با به ثمر رساندن 7 گل بهترین گلزن تیمش به شمار می آید و به نوعی سلاح اصلی استرا مقابل شاگردان نکونام به شمار می آید.

همچنین اخیرا از قطر اخباری ناشی از توافق نهایی الغرافه با سعید عزت اللهی هافبک ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه وایله دانمارک به گوش می رسد که در صورت رسمی شدن خط میانی تیم قطری قوی تر می شود و فولاد کار سختی مقابل الغرافه خواهد داشت.

*آهال ترکمنستان (رقیب گمنام و اولین تجربه در آسیا)

لیگ فوتبال ترکمنستان جزو لیگ های درجه 4 آسیا به شمار می آید. این کشور غالبا سهمیه در آسیا ندارد و اگر سهمیه ای کسب می کرد در مسابقات AFC کاپ حضور پیدا می کرد. اما از سال گذشته که لیگ قهرمانان آسیا 40 تیمی شده فرصت داشته تا در مرحله پلی آف حضور پیدا کند.

اما در این فصل با حذف استقلال و پرسپولیس در منطقه غرب آسیا این تیم ترکمنستانی نیز فرصت پیدا کرده از پلی آف به صورت مستقیم در مرحله گروهی حضور پیدا کند. با توجه تجربه اول این تیم ترکمنستانی انتظار نمی رود رقیب سختی برای فولاد باشد.

7474