پاسخ باشگاه پیکان به اظهارات وکیل گل‌گهر: با راه انداختن بحث رسانه ای جو سازی می‌کنند

پاسخ باشگاه پیکان به اظهارات وکیل گل‌گهر: با راه انداختن بحث رسانه ای جو سازی می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر امور حقوقی باشگاه پیکان به اظهارات وکیل گل‌گهر واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، صفی‌الله فغانپور درباره اظهارات اخیر ایمان حسین‌پور شرف‌شاد وکیل باشگاه گل‌گهر نسبت به پرونده اریک باگناما بازیکن گابنی این باشگاه در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در کمیته استیناف جلسه بسیار خوبی برگزار شد. برخلاف ادعای وکیل گل‌گهر، روند جلسه به سمتی بود که اعضای این کمیته به این نکته رسیدند که ثبت قرارداد بازیکن این تیم غیرمجاز بوده و این موضوع مسلم و قطعی است. باگناما بازیکنی غیرمجاز است زیرا قراردادش به شکل مجاز ثبت نشده است. 

وی افزود: اسناد و مدارک باشگاه گل‌گهر در مورد این بازیکن جعلی بوده است. حتی پلیس فتا بیش از 51 صفحه گزارش در خصوص جعلی بودن ایمیل‌های مربوط به این پرونده را در اختیار دارد. اقدام اولیه برای ثبت قرارداد باگناما با اسناد و مدارک جعلی صورت گرفته است. بحثی که باشگاه گل‌گهر سیرجان در کمیته استیناف مطرح کرد این است که فدراسیون و کمیته بین‌الملل را مقصر بداند و بگوید خودش کارها را درست انجام داده است. این باشگاه مدعی است نمی‌توانست کاری انجام بدهد و مدارک مربوط به بازیکن را باید کمیته بین‌الملل فدراسیون بررسی کرده و اگر ایرادی وجود داشت جواب منفی می‌داد.

مدیر امور حقوقی باشگاه پیکان توضیح داد:‌ طبق آیین‌نامه مقررات نقل و انتقالات، کلیه مسئولیت‌های عقد قرارداد با بازیکن با باشگاه است. گل‌گهر و وکیل این باشگاه که دنبال مقصر جلوه دادن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند. بر فرض کمیته بین‌الملل فدراسیون و سازمان لیگ مقصر باشد، باز هم این موضوع نافی مسئولیت باشگاه گل‌گهر نیست. تقصیر این دو نهاد باید در جای خودش بررسی شود. طبق ماده 61 آیین‌نامه نقل و انتقالات، در صورت ثبت غیرمجاز قرارداد بازیکن یک تیم، باید نتیجه بازی‌ها 3 بر صفر اعلام شود.

فغانپور خاطرنشان کرد: کمیته استیناف ابتدا دنبال این بود قرارداد باگناما غیر مجاز است ؟ دومین نکته مدنظر برای این کمیته، درست یا نادرست انجام شدن  وظایف گل‌گهر است. در جلسه کمیته استیناف قطعی شد ثبت قرارداد بازیکن غیرمجاز بوده و ایمیل‌هایی هم که برای ثبت این قرارداد دریافت شده طبق نظر پلیس فتا جعلی است. این دو موضوع مسلم به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را برگرداند. رأی کمیته انضباطی مستند و مستدل صادر شده است.

وی اضافه کرد: باشگاه گل‌گهر بحث یکپارچگی جدول لیگ را مطرح می‌کند اما این موضوع مربوط به پرونده بازیکن گابنی نمی‌شود. در این حالت هر باشگاهی می‌تواند قرارداد بازیکن را غیرمجاز ثبت کند و سپس دنبال یکپارچگی جدول لیگ و مسابقات باشد، نتایج تغییری نکند یا جدول‌ بازی‌ها به هم نخورد. در کمیته انضباطی فیفا هم یکپارچگی جدول مسابقات مربوط به تخلف در خصوص ثبت غیر مجاز قرارداد بازیکن نیست. حتی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 که بزرگترین آوردگاه دنیای فوتبال است تیم‌هایی به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز از دور خارج شدند. 

مدیر امور حقوقی باشگاه پیکان اظهار داشت: در اینکه قرارداد باگناما غیرقانونی ثبت شده شک و شبهه‌ای وجود ندارد و کمیته استیناف به همین دلیل نمی‌تواند تصمیمی برخلاف کمیته انضباطی بگیرد. درباره مستند و مطابق مقررات بودن حکم کمیته انضباطی در جلسه کمیته استیناف بحث کردیم. کمیته انضباطی حکم خود را براساس تحقیقات خدشه‌ناپذیر صادر کرده و کمیته استیناف در صورتی می‌تواند جلوی این رأی را بگیرد که اسناد و مدارک جدیدی در اختیار داشته باشد.

فغانپور عنوان کرد: اینکه می‌گویند به دلیل حفظ یکپارچگی نباید جدول لیگ تغییر کند حرفی رسانه‌ای است و فقط می‌خواهند جوسازی کنند. شک نداریم کمیته استنیاف رأی کمیته انضباطی را تأیید خواهد کرد.

۴۱۵۴