رکوردشکنی رئال مادرید: گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان اسپانیا

رکوردشکنی رئال مادرید: گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید یک سال و نیم پس از ورودش به فوتبال زنان اسپانیا توانست رکورد گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور را بشکند.

به گزارش فوتبالی، سوفی سواوا بازیکن دانمارکی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی با مبلغ 80 هزار یورو از ولفسبورگ به رئال مادرید پیوست که این بالاترین مبلغ پرداخت شده برای انتقال بازیکنی در فوتبال زنان اسپانیا به شمار می رود. رکورد قبلی متعلق به بتیس بود که برای خرید آنخلا سوسا از اتلتیکو مبلغ 60 هزار یورو پرداخته بودند اما حالا رکورد توسط رئال مادرید جا به جا شده است. قبل از آن نیز انتقال ماپلی لئون از اتلتیکو به بارسلونا با 50 هزار یورو رکورد را متعلق به خود کرده بود. معمولا بازیکنان در فوتبال زنان با اتمام قراردادهایشان به صورت رایگان میان باشگاه ها جا به جا می شوند و پرداخت مبالغی برای انتقال آنها مرسوم نیست.

البته رکورد گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان متعلق به پرنیل هاردر است. بازیکن دانمارکی با 350 هزار یورو از ولفسبورگ به چلسی ملحق شده بود. حالا هموطنش سوفی سواوا به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنا ناسپانیا تبدیل شده است. 

سواوا سال گذشته با 55 هزار یورو از روزنگارد به ولفسبورگ پیوسته بود. این بازیکن توان حضور در پست دفاع چپ، بال چپ و هافبک میانی را دارد که در تیم آلمانی در یک سال اخیر در 24 بازی حضور پیدا کرده بود اما فقط در 9 تایش در ترکیب اصلی حاضر شده بود.

4125