وزیر ورزش صربستان: رفتار استرالیا با جوکوویچ غیرانسانی است

وزیر ورزش صربستان: رفتار استرالیا با جوکوویچ غیرانسانی است

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش صربستان از نوع رفتارهای مسئولان استرالیا با نواک جوکوویچ در ۱۰ روز اخیر به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری تانجوک صربستان؛ وانیا اودوویچیچ گفت: بنا به دلایلی نمی‌توانیم اکنون ذهنیتی درباره پرونده ایجاد شده برای نواک جوکوویچ در استرالیا داشته باشیم. نخستین موضوع این است که نواک بهترین ورزشکار جهان و تاریخ است. او شهروند ماست. هر کاری که نواک حتی اشتباه انجام داده باشد، باز هم دلیلی برای چنین رفتاری با او در یک کشور و قاره دیگر در 10 روز اخیر نیست. از ابتدای این حادثه تناقض‌های زیادی دیده می‌شود و رفتار استرالیایی‌ها در قبال نواک غیرمنطقی است.

وزیر ورزش صربستان ادامه داد: از بدو ورود جوکوویچ به استرالیا شاهد بروز بی‌نظمی بودیم. باید بگویم رفتارهای غیرانسانی با بهترین ورزشکار جهان بیش از هر چیز ما را نگران کرده است. این رفتارها ما را به پوچ بودن معیارهایی که باید برای همه یکسان باشند، می‌رساند. استرالیا فشار روانی خاصی روی نواک ایجاد کرد. پس از 10 روز ویزای جوکوویچ را بدون امکان واکنش فوری او لغو کردند. اکنون موضوع فقط ورزش نیست و بحث حقوق انسانی و نقض شهروندی یک انسان در این کره خاکی است. باید اعلام کنم که نواک به عنوان بهترین تنیسور جهان از حمایت همه جانبه دولت صربستان بهره‌مند است.

وانیا اودوویچیچ افزود: وقتی درباره بهداشت عمومی صحبت می‌کنیم و با توجه به حوادث رخ داده برای نواک در 10 روز اخیر در استرالیا به مزخرف بودن صحبت‌های مقام‌های دولتی این کشور پی می‌بریم. دولت صربستان منتظر نتیجه دادگاه فردا است و اقدام‌های بین‌المللی لازم در صورت بازنده شدن نواک را انجام خواهد داد، البته معتقدم عدالت در کنار نواک و خانواده‌اش خواهد بود و نیازی به اقدام‌های بعدی دولت صربستان نیست.

۴۱۵۴