تاخت و تاز سیتیزن‌ها در لیگ جزیره/ تیم توخل حرفی برای گفتن نداشت

تاخت و تاز سیتیزن‌ها در لیگ جزیره/ تیم توخل حرفی برای گفتن نداشت

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس ترین مسابقه‌ی این هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان، مصاف سیتیزن ها با آبی های لندنی در ورزشگاه اتحاد با نتیجه‌ی یک بر صفر به سود میزبان به اتمام رسید.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان، بعد از ظهر امروز شنبه، بیست و پنج دی ماه سال 1400 مصادف با پانزدهم ژانویه سال 2022 میلادی و از ساعت 16:00 به وقت ایران، شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچستر سیتی انگلیس در استادیوم اتحاد شهر منچستر و با قضاوت کریک پاوسون، داور سرشناس انگلیسی میزبان شاگردان توماس توخل در تیم چلسی بودند که در نهایت نیز با حساب یک بر صفر به برتری رسیدند.

پپ گواردیولا تیم خود را با این ترکیب روانه‌ی میدان مسابقه کرده بود:

ادرسون، کایل واکر، استونز، لاپورت، ژائو کانسلو، رودری، کوین دی بروینه، برناردو سیلوا، رحیم استرلینگ، فیل فودن، جک گریلیش

شماتیک ترکیب سیتیزن ها را در ادامه مشاهده می کنید:

در سوی دیگر میدان، توماس توخل نیز تیمش را با این ترکیب روانه‌ی میدان این مسابقه کرده بود:

کپا آریزابالاگا، آنتونیو رودیگر، تیاگو سیلوا، سار، سزار آزپیلیکوئتا، انگولو کانته، متئو کواچیچ، مارکوس آلونسو، حکیم زیاش، کریستین پولیشیچ، روملو لوکاکو

شماتیک ترکیب چلسی را هم در ادامه مشاهده می کنید:

نکته جالب در ترکیب تیم چلسی، عدم استفاده توخل از زوج آلمانی خود در خط حمله یعنی کای هاورتز و تیمو ورنر و همینطور بهترین بازیکن فصل خود یعنی میسون مونت در ترکیب ابتدایی تیمش بود.

بازی در نیمه‌ی نخست مسابقه در شرایطی آغاز شد که تیم چلسی از همان ابتدا بازی بسته ای را ارائه می داد و شاگران توخل کاملا فضاهای لازم برای حرکت بازیکنان تکنیکی و سرعتی منچستر سیتی را گرفته و پوشش داده بودند. همین موضوع، باعث شده بود تا موقعیت های چندانی روی دروازه های دو تیم ایجاد نشود و بازی بیشتر در میانه‌ی میدان دنبال شود. شاید جدی ترین موقعیت این مسابقه در نیمه‌ی نخست، صحنه‌ی تک به تک شدن جک گریلیش با دروازه بان چلسی بود که این موقعیت هم با واکنش مناسب کپا آریزابالاگا دفع شد و بازی در این نیمه‌ی اول در نهایت با همان نتیجه‌ی صفر صفر به اتمام رسید.

در نیمه‌ی دوم مسابقه، شاگردان گواردیولا حملات همه جانبه و گسترده تری را روی دروازه‌ی حریف لندنی خود ترتیب دادند و بیشتر درون محوطه‌ی جریمه‌ی چلسی ظاهر می شدند؛ اما همچنان گلی رد و بدل نمی شد و تلاش های بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه‌ی بازی بی فایده بود. در اواسط این نیمه، توماس توخل هر دو وینگر تیمش را تعویض کرد و به جای حکیم زیاش و کریستین پولیشیچ، کالوم هادسون اودوی و تیمو ورنر را وارد زمین کرد. اما این تغییرات، بلافاصله با گلزنی حریف همراه شد و هنوز یک دقیقه از این دو تعویض چلسی نگذشته بود که روی پاس عالی کانسلو، کوین دی بروینه پا به توپ شد و با یک، ضربه‌ی دیدنی از پشت محوطه‌ی جریمه، گل نخست منچستر سیتی را به ثمر رساند. در ادامه هم میسون مونت جانشین مارکوس آلونسو در ترکیب آبی های لندنی شد تا بازیکنان چلسی برای جبران گل خورده بتوانند جملات پر دامنه ای را روی دروازه‌ی سیتیزن ها ترتیب بدهند.

گواردیولا هم در دقایق رو به پایان بازی، کاپیتان بلژیکی و گلزن تیمش در این مسابقه یعنی کوین دی بروینه را بیرون کشید و ایلکای گوندوغان را به جای او وارد زمین بازی کرد. گابریل ژسوس هم به جای فیل فودن، آخرین تعویض مربی اسپانیایی سیتیزن ها بود تا این مربی و تیمش در نهایت با مدیریت و حفظ این نتیجه، موفق به کسب سه امتیاز این دیدار شوند و جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی مستحکم تر و امیدهای چلسی را برای تکرار عنوان قهرمانی کمرنگ تر کنند.

(برای تماشای خلاصه بازی منچسترسیتی و چلسی اینجا کلیک کنید)

9404