پیش‌بازی منچسترسیتی - چلسی؛ مچ اندازی دوباره گواردیولا و توخل در مسیر قهرمانی لیگ برتر

پیش‌بازی منچسترسیتی - چلسی؛ مچ اندازی دوباره گواردیولا و توخل در مسیر قهرمانی لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - در یکی از مهم ترین مسابقات این هفته لیگ برتر فوتبال جزیره، سیتیزن ها میزبان آبی های لندن خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان، بعد از ظهر امروز شنبه، بیست و پنج دی ماه سال 1400 مصادف با پانزدهم ژانویه سال 2022 میلادی و از ساعت 16:00 به وقت ایران، شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچستر سیتی انگلیس در استادیوم اتحاد شهر منچستر و با قضاوت کریک پاوسون، داور سرشناس انگلیسی میزبان شاگردان توماس توخل در تیم چلسی خواهند بود.

در پنج دیدار اخیر این دو تیم، دو بار سیتیزن ها پیروز بوده اند و سه بار چلسی حریف را مغلوب کرده است.

چلسی با دو نمایش برتر مقابل تاتنهام توانست به فینال لیگ کاپ برسد و امروز این شانس را دارد تا امیدش برای قهرمانی لیگ برتر را زنده نگه دارد. آبی پوشان لندنی چند ماه قبل با پیروزی مقابل منچستر سیتی یکی از بزرگ ترین افتخارات تاریخ باشگاه را به دست آوردند و طی چهار بازی اخیر هم سه مرتبه منچستر سیتی را شکست داده اند و البته که بازی آخر را به تیم گواردیولا واگذار کرده اند؛ نتیجه بازی فردا می تواند انگیزه تیم توخل برای ادامه فصل را کاملا تغییر دهد. 

سیتیزن ها دو ماه و نیم قبل مقابل کریستال پالاس شکست خوردند و پس از آن در تمام بازی های لیگ برتری شان پیروز شده اند، به روایت آمار یعنی یازده پیروزی پیاپی. تنها نقطه سیاه فصل سیتیزن ها را می توان لیگ کاپ عنوان کرد که البته با توجه به سلطه ای که طی سال های اخیر روی آن داشتند، حذف امسال زیاد مشکل خاصی برایشان ایجاد نخواهد کرد. شاگردان پپ در اوج هستند و صدرنشین بلا منازع لیگ برتر به حساب می آیند؛ صدرنشینی که می تواند بلا منازع تر شود اگر مقابل چلسی رده دومی پیروز شوند و اختلاف را به سیزده امتیاز برسانند.

منچستر سیتی یازده بازی آخر خود در لیگ برتر انگلیس را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آن ها طی نُه بازی از این یازده بازی حداقل دو گل به ثمر رسانده اند. 

چلسی در پنج بازی از شش بازی آخر خارج از خانه حداقل دو گل زده است. آن ها طی نُه بازی از دَه بازی خارج از خانه آخرشان شکست نخورده اند.

زینچنکو، فودن، بنجامین مندی، استونز و محرز بازیکنان منچستر سیتی هستند که احتمالاً مصاف امروز با چلسی را از دست می دهند.

در سمت مقابل نیز چیلول، جیمز، چالوبا، کریستنسن و ادوارد مندی هم غایبان احتمالی چلسی برای این بازی هستند.

ترکیب احتمالی منچستر سیتی:

ادرسون، لاپورت، دیاز، کانسلو، واکر، دی بروینه، رودری، گوندوغان، استرلینگ، سیلوا، ژسوس

ترکیب احتمالی چلسی:

آریزابالاگا، آزپیلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، آلونسو، هادسون اودوی، کواچیچ، جورجینیو، هاورتز، مونت، لوکاکو

9404