تمام رکوردهای منفی برای شهرخودروی مشهد!

تمام رکوردهای منفی برای شهرخودروی مشهد!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال شهر خودرو در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تمام رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرد. 

به گزارزش فوتبالی و به نقل از ایسنا، نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و شهرخودرو، تنها نماینده خراسان رضوی در این رقابت‌ها، تمام رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرد. این تیم که با حواشی مختلفی از ابتدای فصل دست و پنجه نرم می‌کند، حالا پس از برگزاری ۱۵ هفته از رقابت‌ها با تنها چهار امتیاز قعرنشین لیگ برتر است و بعید نیست خیلی زود سقوطش قطعی شود.

دریغ از یک پیروزی!

۱۵ هفته گذشت و شهر خودرو با سه سرمربی در لیگ برتر حاضر شد. این تیم ابتدا با رضا مهاجری استارت زد اما عمر این همکاری به سه هفته هم نرسید. یک امتیاز مقابل آلومینیوم در شروع لیگ و بعد از آن عدم حضور در رفسنجان به دلیل اعتصاب بازیکنان در نهایت به برکناری مهاجری و آغاز کار میثاقیان منجر شد.

با حضور میثاقیان در شهر خودرو بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شد و اعتصاب پایان یافت. در ادامه شهر خودرو که در بازی با آلومینیوم به دلیل بدهی به کوزین پنجره‌اش هم بسته بود و تنها ۱۳ یار داشت، توانست با مربی ایتالیایی اسبق خود به توافق برسد و بازیکنان تازه‌وارد را وارد لیست کند.

حضور بازیکنان جدید هم چاره‌ساز نشد و شهر خودرو با میثاقیان هم تنها به یک امتیاز رسید. فجر در مشهد تنها تیمی بود که در دوران میثاقیان موفق نشد شهر خودرو را شکست دهد. شکست مقابل گل‌گهر در مشهد به همکاری شهر خودرویی‌ها با میثاقیان هم پایان داد تا نوبت به داوود سیدعباسی برسد.

از هفته دهم تا پایان نیم‌فصل، شهرخودرو با سیدعباسی به ۲ تساوی مقابل پیکان و پرسپولیس دست یافت تا چهار امتیازی شود اما مقابل صنعت نفت، استقلال، سپاهان و فولاد شکست خورد.

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک تیم در کل نیم‌فصل حتی یک بار هم طعم پیروزی را نچشید!

شهرخودرو با تیم چهاردهم جدول هشت امتیاز فاصله دارد. تیمی که مالکش ۱۴ آبان ماه در هفته چهارم و پس از شکست مقابل هوادار در مصاحبه‌ای با اطمینان خاطر گفته‌ بود: به مردم استان خراسان قول می‌دهم اگر تیم امسال دهم شود، تیم را به استان هبه خواهم کرد.

البته مالک تیم پرحاشیه لیگ برتری اشتباه نگفت، تیم دهم نشد و خبری هم از هبه نیست.

 هر ۳۳۷ دقیقه یک گل زدند!

خط حمله شهر خودرو زور گل زدن ندارد. این تیم در ۱۵ بازی خود در نیم‌فصل نخست، تنها چهار بار موفق شد دروازه رقبا را باز کند؛ یعنی هر ۳۳۷ دقیقه یک گل. آماری فجیع برای تیمی که انگار علاقه‌ای هم به ماندن در لیگ برتر ندارد.

نکته جالب توجه اینکه از این چهار گل، یکی هم با گل به خودی وحید امیری در بازی با پرسپولیس برای مشهدی‌ها به ثبت رسید. میلاد کمندانی در بازی با ذوب‌آهن در هفته پنجم موفق شد اولین گل شهر خودرو در لیگ برتر بیست و یکم را به ثمر برساند. آن‌ها ۴۲۴ دقیقه برای رسیدن به نخستین گل در لیگ ۲۱ صبر کردند!

دومین گل شهر خودرو در هفته نهم مقابل گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه ثامن مشهد و توسط ابوالفضل عکاشه به ثمر رسید. این بار شهر خودرویی‌ها برای رسیدن به گل ۳۶۶ دقیقه زمان لازم داشتند!

سومین گل شهر خودرو توسط صادق صادقی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۰ بازی با پیکان در هفته دوازدهم به ثمر رسید، ۲۹۰ دقیقه بعد از گل قبلی!

و در نهایت چهارمین گل شهر خودرو را وحید امیری در دقیقه ۴۵ بازی با پرسپولیس وارد دروازه خودی کرد تا پرونده گلزنی‌های قعرنشین در نیم‌فصل نخست بسته شود.

در نیم‌فصل نخست مجموعا ۲۰۹ گل به ثمر رسید. استقلال صدرنشین با ۲۴ گل صاحب بهترین خط حمله شد و شهرخودرو با چهار گل لقب بدترین خط حمله را به خود اختصاص داد.

هر ۵۸ دقیقه یک گل خوردند!

فاز دفاعی شهر خودرو هم مثل فاز هجومی‌اش بود و لقب بدترین در دفاع را مشهدی‌ها به خود اختصاص دادند. نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر در ۱۵ مسابقه، ۲۳ گل خورد. میلاد فراهانی، سعید جلالی‌راد و بابک سلامت گلرهایی بودند که در نیم‌فصل نخست برای شهر خودرو به میدان رفتند.

به جز مس که با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر پیروز شد، استقلال با پیروزی سه بر صفر در جریان بازی، بیشترین گل را در یک مسابقه وارد دروازه شهر خودرویی‌ها کرد. آلومینیوم اراک و فجر شهید سپاسی شیراز تنها تیم‌های لیگ برتر بیست و یکم بودند که موفق نشدند دروازه شهرخودرو را باز کنند. بعد از شهر خودرو نفت مسجدسلیمان و تراکتور تبریز با ۱۸ گل خورده بدترین تیم‌ها از نظر فاز دفاعی هستند.

شهر خودرو به جز حسرت پیروزی، ضعف در فاز دفاعی و فاز هجومی، آمارهای عجیب دیگری هم ثبت کرده‌ است. آن‌ها تنها تیم لیگ برتری هستند که تا پایان هفته پانزدهم، سه سرمربی داشته‌اند. میانگین هر پنج بازی یک سرمربی، خود گویای وضعیت عجیب تنها نماینده مشهد در لیگ برتر است؛ ضمن اینکه با توجه به ثبت چهار شکست و تنها ۲ تساوی با داوود سیدعباسی دور از ذهن نیست که با آغاز نیم‌فصل دوم و ادامه روند فجیع شهر خودرو شاهد برکناری او هم باشیم.

به جز مهاجری، میثاقیان و سیدعباسی، حمیداوی در دوران مالکیتش بر شهر خودرو، تاکنون با یحیی گل‌محمدی، مجتبی سرآسیایی، استفانو کوزین، سهراب بختیاری‌زاده و سیدمهدی رحمتی به عنوان سرمربی کار کرده و همواره نشان داده علاقه زیادی به تغییر و تحول روی نیمکت تیمش دارد.

از سوی دیگر مشخص نیست وضعیت بدهی‌های داخلی و خارجی این تیم به کجا خواهد رسید؟ گرچه این تیم طلبی حدودا هشت میلیاردی از پرسپولیس بابت انتقال یحیی گل‌محمدی دارد اما از سوی دیگر بدهی‌های این تیم هم میلیاردی است.

به جز بدهی ۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومانی به سیدمهدی رحمتی، بدهی به کوزین هم علی‌رغم توافقی که با این مربی ایتالیایی صورت گرفته‌ بود، همچنان پابرجاست و از همه مهمتر به زودی حکم دادگاه CAS در خصوص شکایت میروسلاو اسلاوو، بازیکن سابق اوکراینی این تیم نیز اعلام خواهد شد. این بازیکن که پس از جدایی از شهر خودرو فوتبال بازی نکرده، مدعی طلب ۴۰۰ هزار دلاری است و باید منتظر ماند و دید در نهایت CAS چه تصمیمی در خصوص این پرونده می‌گیرد؟

در کنار این اسامی نباید فراموش کرد که به زودی شکایت محمدرضا مهاجری هم از شهرخودرو در فدراسیون ثبت خواهد شد.

6641