چینش تیم ژاوی در ابتدای ال‌کلاسیکو؛ یادآور بارسلونای گواردیولا؟

چینش تیم ژاوی در ابتدای ال‌کلاسیکو؛ یادآور بارسلونای گواردیولا؟

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید و بارسلونا در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا در شهر ریاض، پایتخت عربستان و در ورزشگاه ملک فهد به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی با پیروزی سه بر دو رئال مادرید خاتمه یافت.

به گزارش فوتبالی، این بازی اولین تجربه مربیگری ژاوی در ال کلاسیکو بود و بدین ترتیب مورد توجه ویژه ای قرار گرفت و نگاه ها به طور خاصی روی تاکتیک ها و شیوه بازی بارسلونا بود. ژاوی سعی کرد تا در این بازی تفکراتی را در بازی بارسلونا پیاده کند که در سال های دورتر مورد استفاده قرار می گرفته و موفقیت آمیز بوده است. در واقع ژاوی سعی کرد تیمش را شبیه با تیم پپ گواردیولا بچیند و به فلسفه بازی بارسلونا برگردد.

در تصویری که از دقایق ابتدایی ال کلاسیکو منتشر شده است، می بینیم که 3 ویژگی اساسی تیم های پپ گواردیولا و آن تاکتیکی که گواردیولا در بارسلونا پیاده می کرده است، در تیم ژاوی و چینش بازیکنان او وجود دارد. در چینش بازیکنان بارسلونا می بینیم که مدافعان کناری به سمت جلو مایل شده اند، وینگر ها در عرض زمین و با فاصله زیاد از هم ایستاده اند و در کنار خط طولی قرار گرفته اند تا خط دفاعی رئال مادرید را باز کنند و از طرفی مهاجم نوک تبدیل به مهاجم کاذب شده است و به خط هافبک اضافه شده تا به بازیسازی کمک کند.

1470